Kennisbank
Home / Kennisbank

Wat is zoekwoorden onderzoek?

Zoekwoorden onderzoek is de onderzoeksmethode om te achterhalen wat de beste zoekwoorden zijn om de gewenste doelgroep te kunnen bereiken via online marketing. Waarom is zoekwoorden onderzoek zo belangrijk? Meestal is het doel van het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek om optimaal SEO resultaat voor een website te verkrijgen. Maar inmiddels is het ook voor adverteren op [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van websites zodat deze beter vindbaar worden in de organische resultaten van zoekmachines zoals bijv. Google. Een ander (veel gebruikt) woord voor zoekmachine optimalisatie is SEO. SEO staat voor Search Engine Optimization. Waarom zoekmachine optimalisatie? Google werkt met hele complexe algoritmes om de rankschikking van websites te bepalen. D.m.v. crawlers worden webpagina [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is XML?

XML staat voor Extensible Markup Language. Het gaat hierbij om tekst zonder opmaak die 'gevangen' is in een bepaalde standaardcodering, waarmee je gegevens kunt uitwisselen tussen dataverwerkende machines zoals bijv. pc 's. Zowel een mens als een machine kan deze 'taal' lezen. Verschil XML en HTML Ook HTML is zo'n 'taal' waarmee gegevens uitgewisseld kunnen worden. HTML [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een WordPress plugin?

Een WordPress plugin is een toevoeging aan een basis WordPress CMS waarmee extra mogelijkheden gecreëerd kunnen worden in een website. Plugin betekent: 'iets wat erin gehangen/gezet wordt'. Voordelen WordPress plugin Het gebruik van WordPress plugins heeft als voordeel dat je allerlei functionaliteit aan je website toe kunt voegen, zonder dat je verstand van programmeren en/of het schrijven [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is WordPress?

WordPress is een CMS (Content Management Sytem) waarmee websites worden gemaakt en beheerd. Het begon als een eenvoudig CMS, maar het is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig systeem, dat door een uitgebreide community wordt beheerd en continu verder wordt ontwikkeld. Het is één van de meest gebruikte CMS 'en ter wereld. Voordelen Het gebruik van WordPress heeft [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is White Hat SEO?

Met White Hat SEO wordt een website op een legale manier geoptimaliseerd m.b.t. zoekmachine resultaten. Er worden geen trucs uitgehaald om snel in topposities van bijv. Google te ranken, maar de richtlijnen die zoekmachines aangeven worden gebruikt om hoog te scoren. Waarom White hat SEO gebruiken? White Hat SEO is puur gericht op wat de bezoeker nodig [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een wederzijdse link?

Een wederzijdse link is een link op een website die tot stand is gekomen door het uitruilen van links tussen twee verschillende websites. Een wederzijdse link wordt ook wel een reciprocal link genoemd. Waar je op moet letten bij wederzijdse links Deze links werden ingezet om de SEO voor een website te bevorderen. Hoe meer links hoe [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een URL?

URL staat voor Uniform Resource Locator. De URL is het adres van een bestand op het web. Ieder bestand heeft een eigen URL en daarmee heeft het bestand een uniek adres. Een bestand kan zijn een webpagina, maar ook een afbeelding of bijv. een video. Zijn een URL en een domeinnaam aan elkaar gelijk? Een domeinnaam is [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat zijn unieke bezoekers?

Unieke bezoekers zijn de verschillende bezoekers die je website in een bepaald tijdspad bezoeken. Het gaat hierbij niet om het aantal bezoeken aan pagina's. Als één en dezelfde persoon meerdere keren op je webpagina binnenkomt dan is spreken we nog steeds over één unieke bezoeker. Als deze persoon via andere apparaten op je webpagina komt, dan wordt dit vaak [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een Title Tag?

De title tag is code die geplaatst wordt in de kop van de broncode van een webpagina. Het is de titel van een webpagina die getoond wordt in de zoekresultaten van zoekmachines. Daarnaast wordt de title tag getoond in het tabblad van de webbrowser. Wanneer in Google een zoekopdracht is ingevoerd, worden de zoekresultaten van de zoekopdracht getoond. Per [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een Title Attribute?

Een title attribute is een omschrijving die meegegeven wordt aan een HTML-onderdeel van een webpagina. Door bijv. over een link te 'zweven' met je muis zie je de tekst die bij deze link hoort. Op deze manier kan de bezoeker informatie gegeven worden, op basis waarvan hij kan beslissen of hij deze link gaat bezoeken of niet. Zoals aan [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een SWOT Analyse?

Een SWOT analyse is een diepgaand onderzoek waarbij de sterke en zwakke punten en de kansen en bedreigingen van bijvoorbeeld een organisatie geïnventariseerd worden. Een SWOT analyse kan ook uitgevoerd worden op personen en producten. Waar staat SWOT voor? S = Strengths = sterke punten W = Weaknessess = zwakke punten O = Opportunities = kansen T [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat zijn SMART doelen?

Er is sprake van SMART doelen als je doelen zo concreet mogelijk zijn geformuleerd. Door de SMART-methode te hanteren word je gedwongen om beter over je doelen na te denken en de doelen nog beter te beschrijven. SMART staat voor: Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdgebonden Waarom zijn SMART marketingdoelen nodig? SMART marketing doelen zijn nodig om te [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is sitemap.xml en sitemap?

Een sitemap is een lijst waarin alle webpagina's van een website worden genoemd. Waarom heb je een sitemap nodig? De eerste reden waarom je deze nodig hebt is dat het klantvriendelijk naar je bezoekers toe is. D.m.v. een sitemap wordt een bezoeker nl. via een een aantal hoofdcategorieën getoond hoe de website in elkaar zit. Dit geeft [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat zijn short tail keywords?

Short tail keywords staat voor korte zoekwoorden. Het gaat hierbij om zoektermen die bestaan uit 1, 2 of 3 woorden. Wat kun je verwachten van short tail keywords? Hoe minder zoekwoorden, hoe hoger het aantal zoekresultaten. Wanneer je gebruik maakt van short tail keywords, moet je dus rekening houden met hoge concurrentie. En als er hoge concurrentie [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is SERP?

SERP staat voor Search Engine Results Page, oftewel: Zoekmachine resultaat pagina. Wanneer een zoekopdracht wordt ingevuld verschijnt er een pagina met de meest relevante internetpagina's passend bij de zoekopdracht. Wat vind je in SERP? De zoekmachineresultaatpagina laat bovenaan de betaalde zoekopdrachten, oftewel advertenties zien. Bij Google zijn dat de Adwords advertenties. Met een klein blokje in de [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is SER?

SER staat voor Search Engine Ranking, oftewel: Zoekmachine 'rangschikking'. Dit is de manier die bijv. zoekmachine Google gebruikt om websites op volgorde van belangrijkheid te zetten. D.m.v. SER bepaalt Google dus de ranking van sites in de zoekresultaten. Waarom SER? Google wil de kwaliteit m.b.t. SEO van websites zo hoog mogelijk hebben. Des te beter immers de [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een SEO-vriendelijke URL?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: Zoekmachine Optimalisatie. Als je een website voor een zoekmachine optimaliseert m.b.t. vindbaarheid in organische resultaten, spreek je over SEO. URL staat voor Uniform Resource Locator, oftewel: uniforme bron plaatsbepaler. Elke website, pagina, blog enz. die op internet is gepubliceerd heeft een unieke code meegekregen: de URL. Een SEO-vriendelijke URL is dus een [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: Zoekmachine Optimalisatie. Door het optimaliseren van een website voor een zoekmachine kan deze beter gevonden worden in de organische resultaten van bijv. Google. Waaruit bestaat SEO? Zoekmachine optimalisatie bestaat uit alle goede (!) technieken die nodig zijn om een website zo hoog mogelijk te laten ranken in Google. Het gaat [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is SEM?

SEM staat voor Search Engine Marketing. Oftewel Zoekmachine Marketing. Dit omvat zowel SEO (= Search Engine Optimization = zoekmachine optimalisatie) als SEA (= Search Engine Advertising: zoekmachine adverteren). Wat is het doel van SEM? Om websites beter vindbaar te maken heb je SEM nodig. D.m.v. SEO en/of SEA zorg je er voor dat er zoveel mogelijk bezoekers [...]

Door |FAQ Categorieën: , , |