Web Analytics
Kennisbank
Home / Kennisbank

Wat is Zoekmachine Reputatie Management (SERM)?

SERM, Search Engine Reputation Management of Zoekmachine Reputatiemanagement is het sturen van je zoekresultaten om je online reputatie te beïnvloeden. Met zoekmachine reputatiemanagement beïnvloed je wat er getoond wordt in de zoekmachines over jou, je bedrijf, je producten of diensten. Op deze manier kun je zoekmachines voorzien van positieve berichtgeving wat je reputatie en daarmee dus bijv. je verkoop [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Topleveldomein / TLD?

TLD staat voor Top Level Domain, oftewel topleveldomein: hoogste-niveaudomein. Dit is de extensie aan het eind van een domeinnaam, de letters na de laatste punt. Bij www.brownfish.nl is dit bijv. ‘nl’. Vaak is die extensie gekoppeld aan een land bijvoorbeeld .nl (Nederland) of .de (Duitsland), maar er zijn ook andere, algemene extensies zoals bijv.: ‘.com’, ‘.eu’ of ‘.net’. [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Semantische Zoekmachine?

Semantiek is de wetenschap die zich bezighoudt met de betekenis van symbolen in taal. Een semantische zoekmachine bekijkt de hele context waarin het zoekwoord (keyword) zich bevindt. Dus niet alleen de specifieke term, maar het geheel, de hele zin, de alinea en de pagina van het zoekwoord (of een synoniem ervan). De semantische zoekmachines geven dus betekenis aan woorden [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Mobile First Webdesign?

Mobile First Webdesign heeft mobiele apparaten zoals bijv. Ipads en smartphones, als uitgangspunt bij het ontwerpen en bouwen van websites. Het gaat hierbij om responsive websites. Dit zijn websites die ‘meebewegen’ met het formaat van het apparaat waarop de website getoond wordt. In het geval van Mobile First webdesign wordt het ontwerp van een website die weergegeven wordt op [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Meta-informatie?

Meta-informatie staat voor informatie over informatie. Oftewel meta-informatie zijn overkoepelde data. In metadata kan bijvoorbeeld staan waar de informatie is opgeslagen, wie de informatie heeft geschreven, het tijdstip waarop de informatie is gemaakt enz. Op deze manier kun je informatie makkelijker terugvinden in bijv. databases. Het is de context die nodig is om de informatie beter vindbaar, herbruikbaar en [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Heatmap?

Een heatmap heet ook wel een warmtebeeld. Een heatmap is een meetresultaat uit een onderzoek wat je met eye-tracking doet. Het geeft de delen van het scherm weer waar de blik van de bezoeker naar toe ging en de meeste aandacht trok. De heatmap laat ook zien hoe láng de bezoeker naar een plek op bijv. een webpagina heeft [...]

By |FAQ Categories: |

Wat zijn Heading Tags?

Een header tag of headings, zijn de koppen van een contentpagina. Dit is wat anders dan een head-tag. Een head-tag staat bovenin HTML en komt op iedere pagina terug. Een heading is een andere tag, waarmee je dus een kop of sub-kop aangeeft. Je gebruikt een heading-tag om structuur aan te brengen in je content. Bezoekers en zoekmachines kunnen [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Geo-Targeting?

Bij Geo-targeting hou je bij het plaatsen van onlineadvertenties rekening met de locatie van de bezoeker. Wanneer je als adverteerder alleen potentiële klanten in je eigen gebied wilt bereiken kun je de content je advertentie hierop aanpassen. Je kunt je richten op landen, provincies, steden of postcodes. Bij Geo-targeting, of locatie-targeting maak je gebruik van bijv. de IP-adressen van [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Facebook Marketing?

Bij Facebook Marketing maak je gebruik van online marketing via Facebook. Facebook heeft een dusdanig bereik dat je doelgroep zowel lokaal, landelijk als internationaal kan zijn. Facebook marketing kan je bijv. conversie opleveren. Ook kun je daarmee je naamsbekendheid vergroten en kom je in contact met je doelgroep. Je kunt bijvoorbeeld een Facebook advertentie aanmaken met een pakkende tekst [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Eye-Tracking?

Eye-Tracking is een onderzoek waarmee je meet waar iemands naar kijkt, waar z’n blik op is gericht. Met een eye-tracker meet je de oogbeweging en de stand van het oog. Deze methode is goed in te zetten om de effectiviteit en gebruiksvriendelijkheid van een website te testen. Je kunt precies zien welke onderdelen van een pagina de aandacht trekken [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Evergreen Content?

Een Evergreen kun je vertalen met een ‘gouwe ouwe’, iets wat jarenlang populair blijft. Evergreen Content kun je dan ook beschouwen als content van je website die jarenlang actueel en relevant blijft. Het is blijvend interessant voor je doelgroep en daarmee ook voor zoekmachines als Google. Dit kan zelfs jaren nadat je de content hebt gepubliceerd meehelpen bij je [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is E-mail Marketing?

Bij E-marketing benader je potentiële klanten rechtstreeks door midden van een e-mail. Het is daarmee een vorm van Direct Marketing. Eén van de bekendste vormen van e-mail marketing is het versturen van nieuwsbrieven. Het kan een krachtig en effectief marketingmiddel zijn, wanneer (potentiële) klanten via e-mail op de hoogte worden nieuwe en op hen van toepassing zijnde ontwikkelingen en [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is E-Commerce?

E-commerce ook wel E-business genoemd is een verzamelnaam voor alle online commercie. E-commerce staat voor Electronic Commerce, waarbij dus computers en alle bijbehorende netwerken van belang zijn. Het gaat daarbij niet alleen om de aankoop van een product, maar ook om alle daarbij behorende acties. Denk daarbij aan distributie, verzamelen van informatie, maar ook online betalingen en online marketing. [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Customer Journey?

De Customer Journey is een term die aangeeft welke ‘reis’ de klant aflegt wanneer hij een product of dienst gaat kopen. De reis begint bij de oriëntatiefase, doorloopt dan diverse stappen, fases en contactmomenten voordat de aankoop plaatsvindt. Ook na de aankoop kan er een relatie met de klant ontstaan. Wanneer je weet welke fases de klant doorloopt en [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is CPT – Cost per Thousand / CPM – Cost per Mille?

De Cost per Thousand (CPT) of Cost per Mille (CPM, waarin de ‘M’ staat voor het Latijnse duizend) is de prijs die je voor je advertentie betaalt per 1000 vertoningen. Het gaat hierbij om advertenties in allerlei media, zoals kranten, tijdschriften, televisie, radio en online advertenties. De CPM of CPT is de maatstaf om te meten wat de kosten [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is CPS – Cost per Sale?

De Cost per Sale (CPS) is een tarief dat je betaalt voor een advertentie waarbij de werkelijke verkopen leidend zijn. Je betaalt pas voor je advertentie als er een verkoop heeft plaatsgevonden nadat er op de advertentie is geklikt. De CPS heet ook wel PPS, Pay per Sale, oftewel betalen per verkoop. Het is niet gelijk aan de Cost [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is CPI – Cost per Impression?

De Cost per Impression (CPI) is een tarief dat je betaalt per vertoning. De CPI kun je zowel voor advertenties als voor webpagina’s uitrekenen. Elke keer dat een bezoeker je advertentie te zien krijgt, telt dit als 1 view, 1 vertoning. Je betaalt dus een tarief per weergave, ook als de bezoeker niet op de advertentie klikt. Een andere [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is CPL – Cost per Lead?

De Cost per Lead (CPL) geeft aan wat de kosten van een onlineadvertentie zijn, waarbij je betaalt voor elke lead, dus niet voor elke klik. Een lead ligt tussen een bezoeker en een klant in. Het gaat om een potentiële koper, maar deze heeft nog niet concreet een aankoop gedaan. Dat betekent dat een bezoeker zich bijvoorbeeld heeft ingeschreven [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is CPC – Cost per Click?

De Cost per Click (CPC) geeft aan wat de kosten zijn van een onlineadvertentie waarbij je niet voor de advertentie zelf betaalt, maar voor elke klik die je erop krijgt. Op deze manier betaal je voor wat het oplevert en niet alleen voor zichtbaarheid. De advertentie kan bijvoorbeeld bestaan uit een banner, een beeldadvertentie, een link of een tekstadvertentie. [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is CPA – Cost per Action?

De Cost per Action (CPA) oftewel ‘bedrag per actie’ geeft aan wat de kosten zijn van een bepaalde actie van een (website)bezoeker. Die actie is meestal een vorm van conversie. De bezoeker koopt iets, of vraagt iets aan, bekijkt iets, etc. De adverteerder betaalt hierbij dus een bedrag per actie. Dit gaat om een vorm van Internet Marketing en [...]

By |FAQ Categories: |
Go to Top