Kennisbank
Home / Kennisbank

Wat is Noindex?

Noindex is een code die je kunt meegeven aan een webpagina, zodat deze niet wordt geïndexeerd door de zoekmachines. Deze wordt gebruik voor pagina’s met weinig of geen waarde voor de bezoeker of voor Google. Deze wil je niet in de zoekresultaten laten terugkomen. Er wordt wel waarde toegekend aan de inkomende en uitgaande links op deze pagina’s en dus [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Nofollow?

Nofollow is een code die je kunt meegeven aan een hyperlink. Het zorgt ervoor dat een zoekmachine de link niet meeneemt in het algoritme voor het rangschikken van zoekresultaten. Zoekmachines gebruiken links om nieuwe pagina’s te vinden en van die links de autoriteit te bepalen. Een link is een signaal dat de pagina de moeite waard is. Maar soms [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Mobile Responsive?

Wanneer je website responsive is, betekent dat dat je website zich aanpast aan het scherm van de bezoeker van je website. Mobile Responsive betekent dan dat je website zich aanpast wanneer je bezoeker met een mobiel apparaat je website bekijkt. Een Mobile Responsive website herkent de volgende zaken: het apparaat dat wordt gebruikt, de grootte en breedte van het [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Mobile Adaptive?

Wanneer je website Mobile Adaptive is, past deze zich aan aan het scherm van een mobiel apparaat. Adaptive webdesign houdt rekening met het apparaat waarop de website bekeken wordt en met de functionaliteiten van dat apparaat zoals schermresolutie, camera, GPS verbinding, snelheid, etc. Bij Mobile Adaptive kun je ervoor kiezen om specifieke content al dan niet anders [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat zijn Metatags?

Metatags zijn codes in webpagina’s die sleutelwoorden, omschrijvingen en andere (niet zichtbare) informatie bevatten voor zoekmachines. De zoekmachines kunnen nemen deze metatags vaak letterlijk over en kunnen de pagina’s hierdoor beter vinden. Voorbeelden van belangrijke metatags zijn titel, description en zoektermen. De meta-description wordt vaak getoond in Google als een korte beschrijving van de pagina. Als je [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Long Tail?

Long tail beschrijft het verschijnsel dat door de opkomst van internet er meer aanbod komt van producten dan enkel die producten die erg goed lopen. Webwinkels halen nu een groot deel van hun omzet uit de verkoop van een paar producten uit de staart van de omzetcurve. Die producten zijn dan verre van populair en zouden normaliter niet worden [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Local SEO?

Local SEO is gerelateerd aan Local Search. Met local SEO zet je diverse tactieken en activiteiten in die je lokale zichtbaarheid vergroten. Je optimaliseert je website of andere online activiteiten zodanig dat ze hoog scoren bij lokaal georiënteerde zoektermen. Daarmee wordt je website beter en meer zichtbaar dan een site die hetzelfde aanbiedt maar die niet in de buurt [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Local Search?

Bij Google Local Search gaat het erom dat je erop inspeelt dat je website gevonden wordt voor de zoekopdrachten uit jouw omgeving. Mensen gebruiken vaker hun mobiele telefoon en zoeken locaties in hun nabijheid. Ook via spraakgestuurde opdrachten probeert Google de locatie van de zoeker te koppelen aan de getoonde zoekresultaten. Het is dus zaak dat je via SEO [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Linkwaarde?

De linkwaarde geeft aan welke waarde een URL heeft voor een zoekmachine en zegt iets over hoe belangrijk en relevant de website is. Die waarde kan echter niet worden een uitgedrukt in een specifiek getal en wordt bepaald door verschillende factoren. Het aantal inkomende links: hoeveel webpagina’s linken naar de pagina in kwestie. Dat kunnen externe en interne links [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Linkruil?

Bij linkruil spreken twee bedrijven af om op hun websites naar elkaar te linken. Op deze manier verwerf je meer externe links en zou je een betere positie in de zoekresultaten kunnen bemachtigen. Een natuurlijke manier van linkruil is het best. Zo kun je bijvoorbeeld een gastblog ergens schrijven en op die manier naar je website verwijzen. [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Linkpopulariteit?

Linkpopulariteit heeft te maken met het aantal links dat van andere websites naar jouw website verwijst. Daarbij gaat het niet alleen om de kwantiteit maar ook om de kwaliteit (relevantie) van deze links. Als er meer links vanaf relevante webpagina’s naar jouw webpagina’s verwijzen, zal je website hoger in de zoekresultaten komen. Je kunt op verschillende manieren [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Linkjuice?

Linkjuice is de waarde, relevantie en autoriteit die jouw website meekrijgt doordat een andere website naar jouw website linkt. Het wordt onder andere bepaald door het aantal inkomende en uitgaande links, maar ook zeker de kwaliteit daarvan. Een relevante website die naar jouw website linkt, geeft een stukje van zijn relevantie aan jouw website. Deze waarde is de juice. [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Linkbuilding?

Linkbuilding heeft als doel dat je relevante links op andere sites verkrijgt die naar jouw website verwijzen. Op deze manier krijg je meer bezoekers op jouw website. Linkbuilding is een onderdeel van zoekmachineoptimalisatie, waarbij je backlinks met veel kwaliteit verzamelt. Bij het verzamelen van die links gaat het niet alleen om het aantal, maar ook om kwaliteit. [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Linkbait?

Wanneer je gebruik maakt van linkbait, dan zet je goede content in dat kan dienen als lokaas om inkomende links naar je website te verkrijgen. Linkbaiting is daarmee een vorm van linkbuilding. Omdat inkomende links helpen bij zoekmachineoptimalisatie is het van belang dat je waardevolle informatie verschaft. Voorbeelden van interessante informatie zijn bijv.: Content waarvan men iets leert, zoals [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een Linkfarm?

Een linkfarm is een groep van websites die naar elkaar linken. Vaak is het simpelweg een lange lijst van links die onder elkaar staan. Het doel ervan is om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Door linkbuilding kun je inderdaad hoger in de zoekmachineranking komen, maar Google houdt nu rekening met dit soort linkfarms. Het gevaar is [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een Landingspagina?

Een landingspagina is een pagina op je website die erop gericht is om de bezoeker meteen de informatie te bieden die hij zoekt. Het doel ervan is ook om conversie te genereren, dus dat de bezoeker klant wordt. De bezoeker komt binnen via een zoekopdracht of via een advertentiecampagne of specifieke aanbieding, die de hem naar die pagina stuurt. [...]

Door |FAQ Categorieën: , |

Wat zijn Keywords?

Keywords zijn de termen die gebruikers intypen in hun zoekmachine. Alternatieve termen hiervoor zijn ook wel zoekopdrachten, zoektermen of zoekwoorden. Wil je gevonden worden door gebruikers, dan zul je deze zoekwoorden ook in je webteksten moeten laten terugkomen. Er kan onderscheid gemaakt worden tussen shorttail keywords en longtail keywords: zoekopdrachten met minder of meer dan 3 zoekwoorden. Met shorttail [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Keyword Stuffing?

Keyword Stuffing betekent letterlijk: Zoekwoorden Proppen. Het is het overmatig gebruik van zoektermen binnen je tekst met als doel een hogere ranking in de zoekresultaten te behalen. Keyword Stuffing wordt beschouwd als Black Hat SEO. Waar het vroeger inderdaad een hogere ranking kon opleveren, houdt Google daar nu rekening mee en kan het zelfs averechts werken. Het kan leiden [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Keyword Density (Keyword Dichtheid)?

Keyword Density, ook wel zoekwoordendichtheid genoemd, gaat over de verhouding tussen je tekst en een bepaald zoekwoord. Het zegt iets over hoe vaak dat woord voorkomt in de tekst. Het wordt weergegeven in een percentage, waarbij de richtlijn kan zijn dat voor optimalisatie de optimale keyword density tussen 2% en 4% ligt. Wanneer een zoekwoord te weinig voorkomt in [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is ISP?

ISP staat voor Internet Service Provider. Het is een organisatie die gebruikers toegang tot het internet verleent. Over het algemeen verleent een Internet Service Provider diensten aan het grote publiek. In principe is een Internet Service Provider een specifieke variant van een Internet Provider. De verschillende soorten Internet Providers op een rij: Internet Acces Provider (IAP): biedt faciliteiten waarmee [...]

Door |FAQ Categorieën: |