Kennisbank
Home / Kennisbank

Wat is een IP-adres?

IP staat voor Internet Protocol, welke een techniek is om computers in een netwerk met elkaar te laten communiceren. Elke computer die is aangesloten op het netwerk of op het internet krijgt een uniek nummer toegewezen. Met dat nummer is die computer zichtbaar voor alle andere computers in dat netwerk. Die code wordt het IP-adres genoemd. Vaak is het [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Internet Marketing?

Internet Marketing zijn alle marketingactiviteiten die via het internet plaatsvinden. Andere gangbare termen hiervoor zijn Online Marketing en E-marketing. Internet Marketing bestaat uit diverse onderdelen, zoals reclame-banners, e-mailmarketing, zoekmachine optimalisatie, affiliate marketing, interactieve marketing, social media, etc. Voordelen Internet Marketing Als je Internet Marketing vergelijkt met traditionele marketing zijn er een aantal voordelen te benoemen: Het is [...]

Door |FAQ Categorieën: , |

Wat zijn Interne Links?

Interne Links zijn links die van de ene pagina van een website naar een andere pagina van dezelfde website verwijzen. De links kunnen in het navigatiemenu staan, maar ook in de tekst van je pagina of in de footer. Als je ze in de tekst gebruikt, zet ze daar dan op een logische manier in. Gebruik bijvoorbeeld een kernwoord [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Inbound Marketing?

Inbound Marketing is een marketingstrategie die tot doel heeft op het juiste moment de juiste content aan de juiste doelgroep aan te bieden. Met Inbound Marketing probeer je ervoor te zorgen dat je potentiële klanten je op het internet vinden op het moment dat ze je nodig hebben. Hierbij zet je zoekmachineoptimalisatie in, evenals social media en content marketing. [...]

Door |FAQ Categorieën: , |

Wat is een hyperlink?

Een hyperlink is een link op een webpagina naar een document of andere webpagina of een andere website. Je kunt een stuk tekst als hyperlink instellen maar je kunt ook een afbeelding of een banner daarvoor gebruiken. Een hyperlink naar een pagina die niet de homepagina is, heet een deeplink. Hyperlinks zijn gunstig voor de werking van zoekmachines. Als [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is HTTP?

HTTP staat voor HyperText Transport Protocol. Het is een protocol waarmee websites over het internet worden opgevraagd. Het regelt de communicatie tussen een webcliënt en een webserver. Het wordt zowel wereldwijd gebruikt, als op lokale netwerken. In het protocol is vastgesteld welke vragen een cliënt kan stellen aan de server en welke antwoorden er dan terug kunnen komen. [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is HTML?

HTML is de afkorting van HyperTekst Markup Language en het is een opmaaktaal. Het vertelt hoe de inhoud van webpagina’s wordt gestructureerd. De taal bestaat uit tags, die je kunt samenvoegen om een opmaak te creëren. Een tag is een HTML-code die tussen twee haken staat: < en > . De html-tags verdelen een webpagina onder in verschillende delen [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Trends?

Met Google Trends kun je de populariteit van specifieke zoektermen onderzoeken op basis van het zoekvolume. Je kunt de trends segmenteren op een bepaalde periode of op een bepaalde demografische locatie. Je kunt ook meerdere termen met elkaar vergelijken. Google Insights was de voorloper van Google Trends. Welke inzichten biedt Google Trends? Je kunt Google Trends onder [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Tag Manager?

Met Google Tag Manager kun je makkelijk Tags toevoegen aan je website en snel en makkelijk aanpassen. Hiervoor plaats je eenmalig een Google Tag Manager code op alle pagina’s van je website en alle losse tags van Google Analytics, Adwords en andere netwerken kun je verwijderen en aan de Tag Manager toevoegen. Nadelen Een aantal nadelen van [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is een marketingprogramma binnen de zoekresultaten van Google en een uitbreiding van Google Adwords. Naast tekst bestaat de reclame uit foto’s, beschrijvingen en prijzen. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van een product feed. Google matcht de product feed met de zoektermen van de gebruiker. De informatie van een product feed (dus bijvoorbeeld die foto, beschrijving en andere attributen) [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Search Console?

Google Search Console is een gratis SEO-tool van Google. Hiermee kun je de aanwezigheid van je website in de zoekresultaten van Google bijhouden en controleren. Het geeft je inzicht in de statistieken van je website, zodat je die nog beter kunt optimaliseren. Wat kun je met Google Search Console? Met Google Search kun je een aantal analyses [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Search?

Google Search is de meest gebruikte zoekmachine. Gebruikers kunnen hun vraag of zoekwoord intypen en krijgen dan zo gericht mogelijk de juiste informatie te zien. Dat kan ook verrijkte informatie zijn, zoals kaarten, afbeeldingen of beschrijvingen. Dat zijn dan de Google Rich Snippets. Bij het sorteren van de zoekresultaten maakt Google Search gebruik van een geheim algoritme [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Rich Snippets?

Met Rich Snippets kun je jouw getoonde zoekresultaat verrijken. Het zijn extra stukjes content en informatie die getoond worden. Dat kunnen bijvoorbeeld rating sterren zijn, reviews, een embedded filmpje of zoiets als een kostprijs, een agenda of zelfs recepten. Hiermee help je Google en de gebruikers om de inhoud en je website beter te begrijpen. Op deze manier versnel [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Penguin Update?

De Penguin Update werd in april 2012 door Google geïntroduceerd. Het doel van dit algoritme is het tegengaan van overoptimalisatie van SEO, oftewel webspam. Omdat in het hoofdalgoritme van Google het aantal backlinks op een pagina meetellen bij de positionering van zoekresultaten werd hier misbruik van gemaakt. Websites kunnen bijvoorbeeld backlinks kopen, programma’s gebruiken die backlinks creëren of relaties [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Panda update?

De Panda Update werd in februari 2011 geïntroduceerd door Google. Het doel van dit algoritme is het herkennen van websites van lage kwaliteit, zodat deze lager in de zoekresultaten worden weergegeven of zelfs helemaal geweerd worden. In het begin werd deze Google Panda Update handmatig gedraaid, maar tegenwoordig is dit een vast onderdeel van het Google Algoritme. Dat betekent [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een gratis product van Google waarmee je activiteiten die te maken hebben met je website kunt volgen en inzichtelijk maken. Je kunt het verkeer naar, op en vanaf je website meten. Met Google Analytics krijg je een duidelijk beeld van bezoekersstatistieken en het gedrag van je bezoekers op je website. Het werkt middels een trackingcode op [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een Google Algoritme?

Het Google Algoritme is een wiskundige formule die Google gebruikt om de ranking van de zoekresultaten te bepalen. Hierbij zijn er diverse factoren van belang, maar Google geeft nooit de exacte werking van het algoritme weer. Af en toe laat Google wat richtlijnen weten voor SEO-experts en webmasters. Enkele factoren in Google Algoritme Pagerank is 1 van [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Adwords?

Google Adwords is het advertentieprogramma van Google, waarmee je kunt adverteren in de zoekresultaten. Je kiest zelf de zoekwoorden, of keywords, waarbij je wilt dat je advertentie wordt getoond. Je betaalt per aangeklikte advertentie, waarbij sommige zoekwoorden duurder zijn dan andere. Houd daarbij rekening met de relevantie van je advertentie. Wanneer mensen je advertentie aanklikken en vervolgens snel je [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Hummingbird Update?

De Google Hummingbird Update is een update van het bestaande Google algoritme, gelanceerd in september 2013 toen Google 15 jaar bestond. Dit verbeterde algoritme kan langere en complexere zoekopdrachten en vragen begrijpen. Hierdoor worden de zoekresultaten verbeterd. Google Hummingbird Update en SEO Doordat Google een vraagzin probeert te begrijpen, heet deze techniek ook wel conversational search. Niet [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat zijn Google Featured Snippets?

Featured Snippets zijn uitgelichte zoekresultaten in Google. Ze geven een direct antwoord op de zoekopdracht van een zoeker. De zoeker heeft dan letterlijk een vraag ingetypt en het antwoord wordt in een speciaal opgemaakt zoekresultaat weergegeven. Ze staan boven de organische zoekresultaten en worden ook wel positie #0 genoemd. Featured Snippets en SEO-kansen Omdat de Features Snippets [...]

Door |FAQ Categorieën: |