Kennisbank
Home / Kennisbank / Pagina 2

Wat is SEA?

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising, oftewel Zoekmachine Adverteren. Via een zoekmachine, in de meeste gevallen Google, kun je een advertentie kopen om je website onder de aandacht te brengen van jouw doelgroep. Google heeft hiervoor het advertentiekanaal 'Google Adwords' ontwikkeld. Hoe werkt Google Adwords? Google Adwords is een advertentiesysteem dat werkt via vraag en [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Robots.txt?

Robots.txt is een bestand wat wordt opgeslagen in de hoofdmap van je website. Robots.txt wordt ook wel: Robots Exclusion Protocol genoemd. D.m.v. robots.txt is het mogelijk aan zoekmachines door te geven dat bepaalde pagina's en bestanden (bijv. afbeeldingen, PDF-jes) binnen een website wel of juist niet geïndexeerd mogen worden. Waarvoor gebruik je robots.txt Zoekmachines zetten crawlers (ook [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat zijn Rich Snippets?

Een snippet is de korte omschrijving die een zoekmachine toevoegt aan het zoekresultaat (titel, URL en beschrijving). Een Rich Snippet is een toevoeging aan die standaardresultaten om de zoekresultaten te verrijken. De weergave van die extra informatie is vaak een trigger voor bezoekers om op het zoekresultaat te klikken. Daardoor kan de CTR, doorklikratio, hoger worden en je ranking [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Responsive Webdesign?

Bij Responsive Webdesign houd je bij het ontwerpen en bouwen van je website rekening met verschillende soorten apparaten. Je past de vormgeving van je website aan op het scherm en de browsermogelijkheden van de bezoeker. Daarmee hoef je geen aparte websites te ontwerpen voor bijvoorbeeld computers, laptops, tablets en mobiele telefoons. Het voordeel van Responsive Webdesign is [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Ranking?

Ranking, of Google Ranking, is de positie die een bepaalde webpagina in de zoekresultaten van Google heeft. Hoe het bepalen van die Ranking precies in zijn werk gaat, is een groot geheim. Het bestaat in ieder geval uit algoritmen (formules), waarin verschillende factoren worden meegenomen. Wat belangrijk is bij het optimaliseren voor SEO, is dat gebruikerservaring voorop staat. Dat [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Pagina autoriteit?

Pagina autoriteit is een score tussen de 1 en 100 die de autoriteit van één pagina aangeeft. De score is een indicatie van hoe hoog de pagina in de zoekresultaten kan scoren. De schaal die bij deze score gebruikt wordt is logaritmisch. Dat betekent dat de score exponentieel verloopt en dat het makkelijker is om van 10 naar 20 [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat zijn PageSpeed Insights?

Met de gratis tool PageSpeed Insights kun je analyseren hoe snel je pagina presteert op alle apparaten. Dit gebeurt op basis van een score tussen 0 en 100. Bij 80 of hoger beoordeelt Google je Pagespeed als goed. Een goede pagespeed is belangrijk voor de gebruiker maar ook voor SEO en daarmee je ranking in de zoekmachines. [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is PageRank?

PageRank is onderdeel van het Google algoritme en geeft aan webpagina’s een cijfer (van 0 tot 10) en werd van oudsher met name gebaseerd op het aantal externe links naar de pagina. Hoe meer links, hoe hoger de PageRank. Daarbij maakte het uit wat de PageRank was van de pagina's die de link naar jou hadden. M.a.w. links vanaf [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is outbound marketing?

Outbound marketing heet ook wel traditionele marketing. Hierbij probeer je de aandacht van potentiële klanten te trekken op momenten en via kanalen die jij geschikt acht. Bij deze manier van marketing ga je zelf actief op zoek naar nieuwe leads. Dit kan erg effectief zijn, maar is over het algemeen duur. Traditionele outbound kanalen zijn bijvoorbeeld radio, tv, kranten, [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat in on page optimalisatie?

On Page Optimalisatie heeft ermee te maken dat je de zichtbare content van iedere pagina op je website optimaliseert. Dat kun je op verschillende manieren doen. Per pagina optimaliseren voor 1 zoekwoord (keyword) Die zoekwoorden moet je dan laten terugkomen in diverse onderdelen van je pagina: Title-tag, Meta-description, URL’s, kopjes in de tekst en de tekst zelf. Zorg ook [...]

Door |FAQ Categories: , |

Wat is off page optimalisatie?

Off page optimalisatie heeft te maken met factoren buiten je website die van invloed zijn op je relevantie. Off page optimalisatie draait voornamelijk om het creëren van waardevolle backlinks. Hoe meer inkomende links naar jouw pagina, hoe meer de zoekmachine dat ziet als een bewijs van kwaliteit van je website, mits die inkomende links ook relevant zijn. [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Noindex?

Noindex is een code die je kunt meegeven aan een webpagina, zodat deze niet wordt geïndexeerd door de zoekmachines. Deze wordt gebruik voor pagina’s met weinig of geen waarde voor de bezoeker of voor Google. Deze wil je niet in de zoekresultaten laten terugkomen. Er wordt wel waarde toegekend aan de inkomende en uitgaande links op deze pagina’s en [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Nofollow?

Nofollow is een code die je kunt meegeven aan een hyperlink. Het zorgt ervoor dat een zoekmachine de link niet meeneemt in het algoritme voor het rangschikken van zoekresultaten. Zoekmachines gebruiken links om nieuwe pagina’s te vinden en van die links de autoriteit te bepalen. Een link is een signaal dat de pagina de moeite waard is. Maar soms [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Mobile Responsive?

Wanneer je website responsive is, betekent dat dat je website zich aanpast aan het scherm van de bezoeker van je website. Mobile Responsive betekent dan dat je website zich aanpast wanneer je bezoeker met een mobiel apparaat je website bekijkt. Een Mobile Responsive website herkent de volgende zaken: het apparaat dat wordt gebruikt, de grootte en breedte van het [...]

Door |FAQ Categories: , |

Wat is Mobile Adaptive?

Wanneer je website Mobile Adaptive is, past deze zich aan aan het scherm van een mobiel apparaat. Adaptive webdesign houdt rekening met het apparaat waarop de website bekeken wordt en met de functionaliteiten van dat apparaat zoals schermresolutie, camera, GPS verbinding, snelheid, etc. Mobile Adaptive lijkt een beetje op Mobile Responsive. Het grote verschil is dat Adaptive een stap [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat zijn Metatags?

Metatags zijn codes in webpagina’s die Paginatitels, omschrijvingen, keywords en andere (niet zichtbare) informatie bevatten voor zoekmachines. Aan de hand van deze Metatags kan een zoekmachine beter begrijpen waar een pagina over gaat, wat de structuur en hiërarchie van webpagina's is, of webpagina's belangrijk worden gezien door de maker etc. De zoekmachines kunnen deze metatags letterlijk over nemen. Van [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Long Tail?

Long tail beschrijft het verschijnsel dat door de opkomst van internet er meer aanbod komt van producten dan enkel die producten die erg goed lopen. Webwinkels halen nu een groot deel van hun omzet uit de verkoop van een paar producten uit de staart van de omzetcurve. Die producten zijn dan verre van populair en zouden normaliter niet worden [...]

Door |FAQ Categories: , |

Wat is Local SEO?

Local SEO is gerelateerd aan Local Search. Met local SEO zet je diverse tactieken en activiteiten in die je lokale zichtbaarheid vergroten. Je optimaliseert je website of andere online activiteiten zodanig dat ze hoog scoren bij lokaal georiënteerde zoektermen. Daarmee wordt je website beter en meer zichtbaar dan een site die hetzelfde aanbiedt maar die niet in de buurt [...]

Door |FAQ Categories: , |

Wat is Local Search?

Bij Google Local Search gaat het erom dat je erop inspeelt dat je website gevonden wordt voor de zoekopdrachten uit jouw omgeving. Mensen gebruiken vaker hun mobiele telefoon en zoeken locaties in hun nabijheid. Ook via spraakgestuurde opdrachten probeert Google de locatie van de zoeker te koppelen aan de getoonde zoekresultaten. Het is dus zaak dat je via SEO [...]

Door |FAQ Categories: , |

Wat is Linkwaarde?

De linkwaarde zegt iets over welke waarde een URL heeft voor een zoekmachine en zegt iets over hoe belangrijk en relevant de website is. Hoewel we spreken over 'linkwaarde' is dit niet echt uitgedrukt in een specifiek getal en wordt deze bepaald door verschillende factoren. Het aantal inkomende links: hoeveel webpagina’s linken naar de pagina in kwestie. Dat kunnen [...]

Door |FAQ Categories: |