Kennisbank
Home / Kennisbank / Pagina 2

Wat is SER?

SER staat voor Search Engine Ranking, oftewel: Zoekmachine 'rangschikking'. Dit is de manier die bijv. zoekmachine Google gebruikt om websites op volgorde van belangrijkheid te zetten. D.m.v. SER bepaalt Google dus de ranking van sites in de zoekresultaten. Waarom SER? Google wil de kwaliteit m.b.t. SEO van websites zo hoog mogelijk hebben. Des te beter immers de [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is een SEO-vriendelijke URL?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: Zoekmachine Optimalisatie. Als je een website voor een zoekmachine optimaliseert m.b.t. vindbaarheid in organische resultaten, spreek je over SEO. URL staat voor Uniform Resource Locator, oftewel: uniforme bron plaatsbepaler. Elke website, pagina, blog enz. die op internet is gepubliceerd heeft een unieke code meegekregen: de URL. Een SEO-vriendelijke URL is dus een [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: Zoekmachine Optimalisatie. Door het optimaliseren van een website voor een zoekmachine kan deze beter gevonden worden in de organische resultaten van bijv. Google. Waaruit bestaat SEO? Zoekmachine optimalisatie bestaat uit alle goede (!) technieken die nodig zijn om een website zo hoog mogelijk te laten ranken in Google. Het gaat [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is SEM?

SEM staat voor Search Engine Marketing. Oftewel Zoekmachine Marketing. Dit omvat zowel SEO (= Search Engine Optimization = zoekmachine optimalisatie) als SEA (= Search Engine Advertising: zoekmachine adverteren). Wat is het doel van SEM? Om websites beter vindbaar te maken heb je SEM nodig. D.m.v. SEO en/of SEA zorg je er voor dat er zoveel mogelijk bezoekers [...]

Wat is SEA?

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising, oftewel Zoekmachine Adverteren. Via een zoekmachine, in de meeste gevallen Google, kun je een advertentie kopen om je website onder de aandacht te brengen van jouw doelgroep. Google heeft hiervoor het advertentiekanaal 'Google Adwords' ontwikkeld. Hoe werkt Google Adwords? Google Adwords is een advertentiesysteem dat werkt via vraag en [...]

Wat is Robots.txt?

Robots.txt is een bestand wat wordt opgeslagen in de hoofdmap van je website. Robots.txt wordt ook wel: Robots Exclusion Protocol genoemd. D.m.v. robots.txt is het mogelijk aan zoekmachines door te geven dat bepaalde pagina's en bestanden (bijv. afbeeldingen, PDF-jes) binnen een website wel of juist niet geïndexeerd mogen worden. Waarvoor gebruik je robots.txt Zoekmachines zetten crawlers (ook [...]

By |FAQ Categories: |

Wat zijn Rich Snippets?

Een snippet is de korte omschrijving die een zoekmachine toevoegt aan het zoekresultaat (titel, URL en beschrijving). Een Rich Snippet is een toevoeging aan die standaardresultaten om de zoekresultaten te verrijken. De weergave van die extra informatie is vaak een trigger voor bezoekers om op het zoekresultaat te klikken. Daardoor kan de CTR, doorklikratio, hoger worden en je ranking [...]

Wat is Responsive Webdesign?

Bij Responsive Webdesign houd je bij het ontwerpen en bouwen van je website rekening met verschillende soorten apparaten. Je past de vormgeving van je website aan op het scherm en de browsermogelijkheden van de bezoeker. Daarmee hoef je geen aparte websites te ontwerpen voor bijvoorbeeld computers, laptops, tablets en mobiele telefoons. Het voordeel van Responsive Webdesign is [...]

Wat is Ranking?

Ranking, of Google Ranking, is de positie die een bepaalde webpagina in de zoekresultaten van Google heeft. Hoe het bepalen van die Ranking precies in zijn werk gaat, is een groot geheim. Het bestaat in ieder geval uit algoritmen (formules), waarin verschillende factoren worden meegenomen. Wat belangrijk is bij het optimaliseren voor SEO, is dat gebruikerservaring voorop staat. Dat [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Pagina autoriteit?

Pagina autoriteit is een score tussen de 1 en 100 die de autoriteit van één pagina aangeeft. De score is een indicatie van hoe hoog de pagina in de zoekresultaten kan scoren. De schaal die bij deze score gebruikt wordt is logaritmisch. Dat betekent dat de score exponentieel verloopt en dat het makkelijker is om van 10 naar 20 [...]

By |FAQ Categories: |

Wat zijn PageSpeed Insights?

Met de gratis tool PageSpeed Insights kun je analyseren hoe snel je pagina presteert op alle apparaten. Dit gebeurt op basis van een score tussen 0 en 100. Bij 80 of hoger beoordeelt Google je Pagespeed als goed. Een goede pagespeed is belangrijk voor de gebruiker maar ook voor SEO en daarmee je ranking in de zoekmachines. [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is PageRank?

PageRank is onderdeel van het Google algoritme en geeft aan webpagina’s een cijfer (van 0 tot 10) en werd van oudsher met name gebaseerd op het aantal externe links naar de pagina. Hoe meer links, hoe hoger de PageRank. Daarbij maakte het uit wat de PageRank was van de pagina's die de link naar jou hadden. M.a.w. links vanaf [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is outbound marketing?

Outbound marketing heet ook wel traditionele marketing. Hierbij probeer je de aandacht van potentiële klanten te trekken op momenten en via kanalen die jij geschikt acht. Bij deze manier van marketing ga je zelf actief op zoek naar nieuwe leads. Dit kan erg effectief zijn, maar is over het algemeen duur. Traditionele outbound kanalen zijn bijvoorbeeld radio, tv, kranten, [...]

Wat in on page optimalisatie?

On Page Optimalisatie heeft ermee te maken dat je de zichtbare content van iedere pagina op je website optimaliseert. Dat kun je op verschillende manieren doen. Per pagina optimaliseren voor 1 zoekwoord (keyword) Die zoekwoorden moet je dan laten terugkomen in diverse onderdelen van je pagina: Title-tag, Meta-description, URL’s, kopjes in de tekst en de tekst zelf. Zorg ook [...]

By |FAQ Categories: , |

Wat is off page optimalisatie?

Off page optimalisatie heeft te maken met factoren buiten je website die van invloed zijn op je relevantie. Off page optimalisatie draait voornamelijk om het creëren van waardevolle backlinks. Hoe meer inkomende links naar jouw pagina, hoe meer de zoekmachine dat ziet als een bewijs van kwaliteit van je website, mits die inkomende links ook relevant zijn. [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Noindex?

Noindex is een code die je kunt meegeven aan een webpagina, zodat deze niet wordt geïndexeerd door de zoekmachines. Deze wordt gebruik voor pagina’s met weinig of geen waarde voor de bezoeker of voor Google. Deze wil je niet in de zoekresultaten laten terugkomen. Er wordt wel waarde toegekend aan de inkomende en uitgaande links op deze pagina’s en [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Nofollow?

Nofollow is een code die je kunt meegeven aan een hyperlink. Het zorgt ervoor dat een zoekmachine de link niet meeneemt in het algoritme voor het rangschikken van zoekresultaten. Zoekmachines gebruiken links om nieuwe pagina’s te vinden en van die links de autoriteit te bepalen. Een link is een signaal dat de pagina de moeite waard is. Maar soms [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Mobile Responsive?

Wanneer je website responsive is, betekent dat dat je website zich aanpast aan het scherm van de bezoeker van je website. Mobile Responsive betekent dan dat je website zich aanpast wanneer je bezoeker met een mobiel apparaat je website bekijkt. Een Mobile Responsive website herkent de volgende zaken: het apparaat dat wordt gebruikt, de grootte en breedte van het [...]

By |FAQ Categories: , |

Wat is Mobile Adaptive?

Wanneer je website Mobile Adaptive is, past deze zich aan aan het scherm van een mobiel apparaat. Adaptive webdesign houdt rekening met het apparaat waarop de website bekeken wordt en met de functionaliteiten van dat apparaat zoals schermresolutie, camera, GPS verbinding, snelheid, etc. Mobile Adaptive lijkt een beetje op Mobile Responsive. Het grote verschil is dat Adaptive een stap [...]

By |FAQ Categories: |

Wat zijn Metatags?

Metatags zijn codes in webpagina’s die Paginatitels, omschrijvingen, keywords en andere (niet zichtbare) informatie bevatten voor zoekmachines. Aan de hand van deze Metatags kan een zoekmachine beter begrijpen waar een pagina over gaat, wat de structuur en hiërarchie van webpagina's is, of webpagina's belangrijk worden gezien door de maker etc. De zoekmachines kunnen deze metatags letterlijk over nemen. Van [...]

By |FAQ Categories: |