Kennisbank
Home / Kennisbank

Wat is Facebook Open Graph?

Open Graph is een, door Facebook bedacht, systeem waarmee een betere integratie van websites en Facebook tot stand gebracht wordt. Links van websites die je op Facebook post kun je Rich Graphs maken, waarmee je een bepaalde controle krijgt over hoe die link er op Facebook uitziet. Als je een link plaatst op Facebook verschijnt daar een kadertje met [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Duplicate Content?

Duplicate content betekent letterlijk dubbele inhoud. Er staat dan op twee verschillende pagina’s min of meer dezelfde content. Ook kan het zijn dat dezelfde pagina onder twee verschillende URLs bereikbaar is. Google en Duplicate content Slechts één van de pagina’s heeft voor Google waarde, waardoor het kan zijn dat je lager scoort in de ranking. Soms [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Drupal?

Drupal is een web content management platform. ICT-professionals, websiteontwikkelaars en businessmanagers kunnen met Drupal content management inzetten om hun online platformen te verbeteren. Het wordt gebruikt om diverse website en weblogs te beheren. Drupal is een open source CMS, welke is ontwikkeld in de programmeertaal PHP. Met Drupal kun je een complexe website maken, met [...]

Door |FAQ Categorieën: , |

Wat is een domeinnaam?

Een domeinnaam is een unieke naam op internet, welke een rij nummers (het IP-adres) vervangt door een makkelijk te onthouden woord of uitdrukking. Meestal worden domeinnamen gebruikt voor websites, maar je kunt ook een mailadres laten eindigen op een bepaalde domeinnaam. Een domeinnaam bestaat uit twee delen. Het eerste is de eigenlijke naam, en het tweede deel [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is domeinleeftijd?

Domeinleeftijd is het aantal jaren dat de domeinnaam al bestaat. Je kunt dit eenvoudig bepalen door gebruik te maken van de site Whois.org. Google maakt hier echter geen gebruik van, omdat deze niet geheel betrouwbaar of compleet is. Google en de domeinleeftijd Google bepaalt de domeinleeftijd aan de hand van zelf opgebouwde data: vanaf het eerste bezoek [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is domeinautoriteit?

Domeinautoriteit heet ook wel domeinwaarde. Het geeft aan in welke mate Google vertrouwen heeft in de autoriteit van je website. Het is de SEO-power die een website heeft, oftewel hoe hoog kan een domeinnaam scoren in Google. Hoe hoger je score, hoe relevanter en belangrijker Google je website vindt. Het is een waarde die vooral vergelijkt of je hoger [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een doelgroep?

Een doelgroep (of target group) is een afgebakende groep mensen die een bedrijf of organisatie wil bereiken met een product, dienst, campagne of aanbod. De leden van een doelgroep hebben vaak een aantal gemeenschappelijke kenmerken gemeen, zoals leeftijd, opleidingsniveau, geslacht, etniciteit, woonplaats, etc. Door je doelgroep goed te specificeren kun je ze gericht benaderen. Je kunt dan beter vaststellen [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een CMS (Content Management System)?

Een Content Management System (CMS) is een systeem waarmee de inhoud (content) van een website beheerd kan worden. Het is vooral handig voor websites met inhoud die regelmatig geactualiseerd moet worden. Degene die de content schrijft kan met een CMS zelf de inhoud makkelijk plaatsen, zonder te beschikken over de technische kennis of zonder tussenkomst van een webmaster. [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een description tag?

Een description tag heet ook wel meta-description of metatekst. Het is de beschrijving van je webpagina die bv. Google toont in de zoekresultaten. Je vindt het ook wel onder de term snippet. Het is een beschrijving van ca. 145 karakters die zichtbaar is onder de titeltag en URL op de zoekresultatenpagina. Hoe gebruik je description tag? Je [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Content Marketing?

Bij Content Marketing is het centrale begrip content: oftewel de inhoud. Het gaat er bij Content Marketing om dat je via de inhoud je prospects of klanten waardevolle informatie biedt die hen helpt betere keuzes te maken. Dat doe je dus zonder direct je product of dienst te promoten. Uiteindelijk is het doel dat men je als een waardevolle [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is CSS?

CSS staat voor Cascading Style Sheets. Het is bedoeld om HTML-pagina’s op te maken. Het gebruik van CSS kent een aantal voordelen: Je kunt met CSS de weergave van je pagina bepalen. Je bereikt effecten die met HTML-tags alleen niet mogelijk zijn. Je kunt met CSS alle stijlelementen van een website in een document samenbrengen. Bij een aanpassing hoef je [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een dode link?

Een dode link heet ook wel broken link of dead link. Het zijn links die niet meer werken omdat je een pagina hebt verwijderd of hebt verhuisd. De URL van deze pagina bestaat nog wel in Google, maar niet meer op je website. Het resulteert in een foutmelding. Een dode link kan zowel een interne als een externe link [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is DNS?

DNS is de afkorting van Domein Name System. Het is een systeem waarbij domeinnamen worden omgezet in IP-adressen. Wanneer je een domeinnaam intypt gaat de browser eerst na welk IP-adres er bij dat domein hoort. Zonder IP-adres kan er geen contact gelegd worden. De vertaalslag wordt gemaakt door middel van DNS. Waaruit bestaat DNS en hoe werkt [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Copywriting?

Copywriting is een vorm van tekstschrijven, waarbij het schrijven van wervende en overtuigende tekst voor commerciële doeleinden centraal staat. Je kunt hierbij denken aan webteksten, folders en slogans. Een copywriter vraagt zich altijd af: wat is het doel wat met de tekst bereikt moet worden? Tot welke actie moet er aangezet worden? Daarbij moet je ook de [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Content?

Content betekent letterlijk inhoud. Het is de verzamelnaam van informatie de je online met elkaar kunt delen, waarbij het kan gaan over geschreven tekst, maar ook over beeld en geluid. Denk daarbij aan video’s, geluidsfragmenten, foto’s, schema’s en infographics. Content kun je op diverse plekken delen: op een website, op social media, of op een blog. Een [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Concurrentieanalyse?

Een concurrentieanalyse is een onderzoek waarbij je kijkt naar de omgeving waarin een organisatie opereert en dan vooral naar de concurrenten die zich in dezelfde markt begeven. Met de concurrentieanalyse kun je je kansen vergroten. Je speelt in op de sterke punten en kunt jouw product of dienst net wat interessanter maken. Stappen van een concurrentieanalyse Beschrijven [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is CTR (Click Through Rate)?

Click Through Rate (CTR) betekent doorklikratio. Het is de verhouding tussen het aantal mensen dat een advertentie of zoekmachineresultaat ziet en het aantal dat ook daadwerkelijk naar de website doorklikt. Hoe hoger de CTR, hoe meer mensen er op jouw getoonde advertentie hebben geklikt. Hoe verhoog je de Click Through Rate? Je kunt de Click Through Rate [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Black hat SEO?

Black hat SEO heet ook wel onethische SEO, oftewel je zet SEO-technieken in die niet volgens de regels van Google zijn. Het doel van Google is dat de gebruiker zo snel mogelijk vindt wat hij zoekt. De gebruiker moet een volgende keer ook weer Google willen gebruiken en vindt het daarom belangrijk dat de zoekresultaten relevant zijn. Bij Black [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een Bestemmingspagina?

Een bestemmingspagina is een pagina waarop de bezoeker jouw website binnenkomt. Het is de eerste pagina die de bezoeker ziet. Dat kan de homepagina zijn, maar hoeft niet. De bestemmingspagina moet bezoekers vasthouden en verleiden tot conversie. Verschil Bestemmingspagina en Landingspagina Het verschil tussen een bestemmingspagina en een landingspagina is soms niet duidelijk. Een landingspagina is een [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Benchmarking?

Bij Benchmarking worden prestaties van organisaties, producten of diensten onderzocht en op een gelijkwaardige manier met elkaar vergeleken. Het wordt vooral gebruikt door organisaties om van elkaar te leren, bedrijfsprocessen te verbeteren en uiteindelijk beter te worden dan de concurrent. Gebruikte manieren van Benchmarking Alle activiteiten, producten of diensten worden op dezelfde manier gemeten en langs dezelfde [...]

Door |FAQ Categorieën: |