Kennisbank
Home / Kennisbank / Pagina 3

Wat is Linkruil?

Bij linkruil spreken twee bedrijven af om op hun websites naar elkaar te linken. Het idee erachter is: hoe meer links naar mijn website en/of webpagina, des te belangrijker mijn website/-pagina door zoekmachines wordt gevonden. De bedoeling van linkruil is dus dat je een betere positie in de zoekresultaten zou kunnen bemachtigen. Inmiddels is dit achterhaald. Zoekmachine [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Linkpopulariteit?

Linkpopulariteit heeft te maken met het aantal links dat van andere websites naar jouw website verwijst. Daarbij gaat het niet alleen om de kwantiteit maar ook om de kwaliteit (relevantie) van deze links. Als er meer links vanaf relevante webpagina’s naar jouw webpagina’s verwijzen, zal je website hoger in de zoekresultaten komen. Je kunt op verschillende manieren [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Linkjuice?

Linkjuice is de waarde, relevantie en autoriteit die jouw website meekrijgt doordat een andere website naar jouw website linkt. Het wordt onder andere bepaald door het aantal inkomende en uitgaande links, maar ook zeker de kwaliteit daarvan. Een relevante website die naar jouw website linkt, geeft een stukje van zijn relevantie aan jouw website. Deze waarde is de juice. [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Linkbuilding?

Linkbuilding heeft als doel dat je relevante links op andere sites verkrijgt die naar jouw website verwijzen. Op deze manier krijg je meer bezoekers op jouw website. Linkbuilding is een onderdeel van zoekmachineoptimalisatie, waarbij je backlinks met veel kwaliteit verzamelt. Bij het verzamelen van die links gaat het niet alleen om het aantal, maar ook om kwaliteit. [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Linkbait?

Wanneer je gebruik maakt van linkbait, dan zet je goede content in dat kan dienen als lokaas om inkomende links naar je website te verkrijgen. Linkbaiting is daarmee een vorm van linkbuilding. Omdat inkomende links helpen bij zoekmachineoptimalisatie is het van belang dat je waardevolle informatie verschaft. Voorbeelden van interessante informatie zijn bijv.: Content waarvan men iets leert, zoals [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is een Linkfarm?

Een linkfarm is een groep van websites die naar elkaar linken. Vaak is het simpelweg een lange lijst van links die onder elkaar staan. Het doel ervan is om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Door linkbuilding kun je inderdaad hoger in de zoekmachineranking komen, maar Google houdt nu rekening met dit soort linkfarms. Het gevaar is [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is een Landingspagina?

Een landingspagina is een pagina op je website die erop gericht is om de bezoeker meteen de informatie te bieden die hij zoekt. Het doel ervan is ook om conversie te genereren, dus dat de bezoeker klant wordt. De bezoeker komt binnen via een zoekopdracht of via een advertentiecampagne of specifieke aanbieding, die hem naar die pagina stuurt. Ook [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat zijn Keywords?

Keywords zijn de termen die gebruikers intypen in hun zoekmachine. Alternatieve termen hiervoor zijn ook wel zoekopdrachten, zoektermen of zoekwoorden. Wil je gevonden worden door gebruikers, dan zul je deze zoekwoorden ook in je webteksten moeten laten terugkomen. Er kan onderscheid gemaakt worden tussen shorttail keywords en longtail keywords: zoekopdrachten met minder of meer dan 3 zoekwoorden. Met shorttail [...]

Door |FAQ Categories: , |

Wat is Keyword Stuffing?

Keyword Stuffing betekent letterlijk: Zoekwoorden Proppen. Het is het overmatig gebruik van zoektermen binnen je tekst met als doel een hogere ranking in de zoekresultaten te behalen. Keyword Stuffing wordt beschouwd als Black Hat SEO. Waar het vroeger inderdaad een hogere ranking kon opleveren, houdt Google daar nu rekening mee en kan het zelfs averechts werken. Het kan leiden [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Keyword Density (Keyword Dichtheid)?

Keyword Density, ook wel zoekwoordendichtheid genoemd, gaat over de verhouding tussen je tekst en een bepaald zoekwoord. Het zegt iets over hoe vaak dat woord voorkomt in de tekst. Het wordt weergegeven in een percentage, waarbij de richtlijn kan zijn dat voor optimalisatie de optimale keyword density tussen 2% en 4% ligt. Wanneer een zoekwoord te weinig voorkomt in [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is ISP?

ISP staat voor Internet Service Provider. Het is een organisatie die gebruikers toegang tot het internet verleent. Over het algemeen verleent een Internet Service Provider diensten aan het grote publiek. In principe is een Internet Service Provider een specifieke variant van een Internet Provider. De verschillende soorten Internet Providers op een rij: Internet Acces Provider (IAP): biedt faciliteiten waarmee [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is een IP-adres?

IP staat voor Internet Protocol, welke een techniek is om computers in een netwerk met elkaar te laten communiceren. Elke computer die is aangesloten op het netwerk of op het internet krijgt een uniek nummer toegewezen. Met dat nummer is die computer zichtbaar voor alle andere computers in dat netwerk. Die code wordt het IP-adres genoemd. Vaak is het [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is Internet Marketing?

Internet Marketing zijn alle marketingactiviteiten die via het internet plaatsvinden. Andere gangbare termen hiervoor zijn Online Marketing en E-marketing. Internet Marketing bestaat uit diverse onderdelen, zoals reclame-banners, e-mailmarketing, zoekmachine optimalisatie, affiliate marketing, interactieve marketing, social media, etc. Voordelen Internet Marketing Als je Internet Marketing vergelijkt met traditionele marketing zijn er een aantal voordelen te benoemen: Het is [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat zijn Interne Links?

Interne Links zijn links die van de ene pagina van een website naar een andere pagina van dezelfde website verwijzen. De links kunnen in het navigatiemenu staan, maar ook in de tekst van je pagina of in de footer. Als je ze in de tekst gebruikt, zet ze daar dan op een logische manier in. Gebruik bijvoorbeeld een kernwoord [...]

Door |FAQ Categories: , |

Wat is Inbound Marketing?

Inbound Marketing is een marketingstrategie die tot doel heeft op het juiste moment de juiste content aan de juiste doelgroep aan te bieden. Met Inbound Marketing probeer je ervoor te zorgen dat je potentiële klanten je op het internet vinden op het moment dat ze je nodig hebben. In tegenstelling tot Outbound Marketing is Inbound Marketing een vriendelijke marketing [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is een hyperlink?

Een hyperlink is een link op een webpagina naar een document of andere webpagina of een andere website. Je kunt een stuk tekst als hyperlink instellen maar je kunt ook een afbeelding of een banner daarvoor gebruiken. Een hyperlink naar een pagina die niet de homepagina is, heet een deeplink. Hyperlinks zijn gunstig voor de werking van zoekmachines. Als [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is HTTPS?

HTTP staat voor HyperText Transport Protocol. Het is een protocol waarmee websites over het internet worden opgevraagd. Het regelt de communicatie tussen een webcliënt en een webserver. Het wordt zowel wereldwijd gebruikt, als op lokale netwerken. In het protocol is vastgesteld welke vragen een cliënt kan stellen aan de server en welke antwoorden er dan terug kunnen komen. [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat is HTML?

HTML is de afkorting van HyperTekst Markup Language en het is een opmaaktaal. Het vertelt hoe de inhoud van webpagina’s wordt gestructureerd. De taal bestaat uit tags, die je kunt samenvoegen om een opmaak te creëren. Een tag is een HTML-code die tussen twee haken staat: < en > . De html-tags verdelen een webpagina onder in verschillende delen [...]

Door |FAQ Categories: |

Wat zijn Google Trends?

Met Google Trends kun je de populariteit van specifieke zoektermen onderzoeken op basis van het zoekvolume. Je kunt de trends segmenteren op een bepaalde periode of op een bepaalde demografische locatie. Je kunt ook meerdere termen met elkaar vergelijken. Google Insights was de voorloper van Google Trends. Welke inzichten biedt Google Trends? Je kunt Google Trends onder [...]

Door |FAQ Categories: , |

Wat is Google Tag Manager?

Met Google Tag Manager kun je makkelijk Tags toevoegen aan je website en e.e.a. snel en makkelijk aanpassen. Hiervoor plaats je eenmalig een Google Tag Manager code op alle pagina’s van je website en alle losse tags van Google Analytics, Adwords en andere netwerken kun je verwijderen en aan de Tag Manager toevoegen. Nadelen Een aantal nadelen [...]

Door |FAQ Categories: , |