Web Analytics
Kennisbank
Home / Kennisbank

Wat zijn unieke bezoekers?

Unieke bezoekers zijn de verschillende bezoekers die je website in een bepaald tijdspad bezoeken. Het gaat hierbij niet om het aantal bezoeken aan pagina's. Als één en dezelfde persoon meerdere keren op je webpagina binnenkomt dan is spreken we nog steeds over één unieke bezoeker. Als deze persoon via andere apparaten op je webpagina komt, dan wordt dit vaak [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is een Title Tag?

De title tag is code die geplaatst wordt in de kop van de broncode van een webpagina. Het is de titel van een webpagina die getoond wordt in de zoekresultaten van zoekmachines. Daarnaast wordt de title tag getoond in het tabblad van de webbrowser. Wanneer in Google een zoekopdracht is ingevoerd, worden de zoekresultaten van de zoekopdracht getoond. Per [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is een Title Attribute?

Een title attribute is een omschrijving die meegegeven wordt aan een HTML-onderdeel van een webpagina. Door bijv. over een link te 'zweven' met je muis zie je de tekst die bij deze link hoort. Op deze manier kan de bezoeker informatie gegeven worden, op basis waarvan hij kan beslissen of hij deze link gaat bezoeken of niet. Zoals aan [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is een SWOT Analyse?

Een SWOT analyse is een diepgaand onderzoek waarbij de sterke en zwakke punten en de kansen en bedreigingen van bijvoorbeeld een organisatie geïnventariseerd worden. Een SWOT analyse kan ook uitgevoerd worden op personen en producten. Waar staat SWOT voor? S = Strengths = sterke punten W = Weaknessess = zwakke punten O = Opportunities = kansen T [...]

By |FAQ Categories: |

Wat zijn SMART doelen?

Er is sprake van SMART doelen als je doelen zo concreet mogelijk zijn geformuleerd. Door de SMART-methode te hanteren word je gedwongen om beter over je doelen na te denken en de doelen nog beter te beschrijven. SMART staat voor: Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdgebonden Waarom zijn SMART marketingdoelen nodig? SMART marketing doelen zijn nodig om te [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is sitemap.xml en sitemap?

Een sitemap is een lijst waarin alle webpagina's van een website worden genoemd. Waarom heb je een sitemap nodig? De eerste reden waarom je deze nodig hebt is dat het klantvriendelijk naar je bezoekers toe is. D.m.v. een sitemap wordt een bezoeker nl. via een een aantal hoofdcategorieën getoond hoe de website in elkaar zit. Dit geeft [...]

By |FAQ Categories: |

Wat zijn short tail keywords?

Short tail keywords staat voor korte zoekwoorden. Het gaat hierbij om zoektermen die bestaan uit 1, 2 of 3 woorden. Wat kun je verwachten van short tail keywords? Hoe minder zoekwoorden, hoe hoger het aantal zoekresultaten. Wanneer je gebruik maakt van short tail keywords, moet je dus rekening houden met hoge concurrentie. En als er hoge concurrentie [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is SERP?

SERP staat voor Search Engine Results Page, oftewel: Zoekmachine resultaat pagina. Wanneer een zoekopdracht wordt ingevuld verschijnt er een pagina met de meest relevante internetpagina's passend bij de zoekopdracht. Wat vind je in SERP? De zoekmachineresultaatpagina laat bovenaan de betaalde zoekopdrachten, oftewel advertenties zien. Bij Google zijn dat de Adwords advertenties. Je kunt ze herkennen aan het [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is SER?

SER staat voor Search Engine Ranking, oftewel: Zoekmachine 'rangschikking'. Dit is de manier die bijv. zoekmachine Google gebruikt om websites op volgorde van belangrijkheid te zetten. D.m.v. SER bepaalt Google dus de ranking van sites in de zoekresultaten. Waarom SER? Google wil de kwaliteit m.b.t. SEO van websites zo hoog mogelijk hebben. Des te beter immers de [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is een SEO-vriendelijke URL?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: Zoekmachine Optimalisatie. Als je een website voor een zoekmachine optimaliseert m.b.t. vindbaarheid in organische resultaten, spreek je over SEO. URL staat voor Uniform Resource Locator, oftewel: uniforme bron plaatsbepaler. Elke website, pagina, blog enz. die op internet is gepubliceerd heeft een unieke code meegekregen: de URL. Een SEO-vriendelijke URL is dus een [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: Zoekmachine Optimalisatie. Door het optimaliseren van een website voor een zoekmachine kan deze beter gevonden worden in de organische resultaten van bijv. Google. Waaruit bestaat SEO? Zoekmachine optimalisatie bestaat uit alle goede (!) technieken die nodig zijn om een website zo hoog mogelijk te laten ranken in Google. Het gaat [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is SEM?

SEM staat voor Search Engine Marketing. Oftewel Zoekmachine Marketing. Dit omvat zowel SEO (= Search Engine Optimization = zoekmachine optimalisatie) als SEA (= Search Engine Advertising: zoekmachine adverteren). Wat is het doel van SEM? Om websites beter vindbaar te maken heb je SEM nodig. D.m.v. SEO en/of SEA zorg je er voor dat er zoveel mogelijk bezoekers [...]

By |FAQ Categories: , , |

Wat is SEA?

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising, oftewel Zoekmachine Adverteren. Via een zoekmachine, in de meeste gevallen Google, kun je een advertentie kopen om je website onder de aandacht te brengen van jouw doelgroep. Google heeft hiervoor het advertentiekanaal 'Google Adwords' ontwikkeld, tegenwoordig 'Google Ads' genoemd. Hoe werkt Google Adwords? Google Adwords is een advertentiesysteem dat [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Robots.txt?

Robots.txt is een bestand wat wordt opgeslagen in de hoofdmap van je website. Robots.txt wordt ook wel: Robots Exclusion Protocol genoemd. D.m.v. robots.txt is het mogelijk aan zoekmachines door te geven dat bepaalde pagina's en bestanden (bijv. afbeeldingen, PDF-jes) binnen een website wel of juist niet geïndexeerd mogen worden. Waarvoor gebruik je robots.txt Zoekmachines zetten crawlers (ook [...]

By |FAQ Categories: |

Wat zijn Rich Snippets?

Een snippet is de korte omschrijving die een zoekmachine toevoegt aan het zoekresultaat (titel, URL en beschrijving). Een Rich Snippet is een toevoeging aan die standaardresultaten om de zoekresultaten te verrijken. De weergave van die extra informatie is vaak een trigger voor bezoekers om op het zoekresultaat te klikken. Daardoor kan de CTR, doorklikratio, hoger worden en je ranking [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Responsive Webdesign?

Bij Responsive Webdesign houd je bij het ontwerpen en bouwen van je website rekening met verschillende soorten apparaten. Je past de vormgeving van je website aan op het scherm en de browsermogelijkheden van de bezoeker. Daarmee hoef je geen aparte websites te ontwerpen voor bijvoorbeeld computers, laptops, tablets en mobiele telefoons. Het voordeel van Responsive Webdesign is [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Ranking?

Ranking, of Google Ranking, is de positie die een bepaalde webpagina in de zoekresultaten van Google heeft. Hoe het bepalen van die Ranking precies in zijn werk gaat, is een groot geheim. Het bestaat in ieder geval uit algoritmen (formules), waarin verschillende factoren worden meegenomen. Wat belangrijk is bij het optimaliseren voor SEO, is dat gebruikerservaring voorop staat. Dat [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is Pagina autoriteit?

Pagina autoriteit is een score tussen de 1 en 100 die de autoriteit van één pagina aangeeft. De score is een indicatie van hoe hoog de pagina in de zoekresultaten kan scoren. De schaal die bij deze score gebruikt wordt is logaritmisch. Dat betekent dat de score exponentieel verloopt en dat het makkelijker is om van 10 naar 20 [...]

By |FAQ Categories: |

Wat zijn PageSpeed Insights?

Met de gratis tool PageSpeed Insights kun je analyseren hoe snel je pagina presteert op alle apparaten. Dit gebeurt op basis van een score tussen 0 en 100. Bij 80 of hoger beoordeelt Google je Pagespeed als goed. Een goede pagespeed is belangrijk voor de gebruiker maar ook voor SEO en daarmee je ranking in de zoekmachines. [...]

By |FAQ Categories: |

Wat is PageRank?

PageRank is onderdeel van het Google algoritme en geeft aan webpagina’s een cijfer (van 0 tot 10) en werd van oudsher met name gebaseerd op het aantal externe links naar de pagina. Hoe meer links, hoe hoger de PageRank. Daarbij maakte het uit wat de PageRank was van de pagina's die de link naar jou hadden. M.a.w. links vanaf [...]

By |FAQ Categories: |
Go to Top