Kennisbank
Home / Kennisbank

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is een marketingprogramma binnen de zoekresultaten van Google en een uitbreiding van Google Adwords. Naast tekst bestaat de reclame uit foto’s, beschrijvingen en prijzen. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van een product feed. Google matcht de product feed met de zoektermen van de gebruiker. De informatie van een product feed (dus bijvoorbeeld die foto, beschrijving en andere attributen) [...]

Door |FAQ Categorieën: , |

Wat is Google Search Console?

Google Search Console is een gratis SEO-tool van Google. Hiermee kun je de aanwezigheid van je website in de zoekresultaten van Google bijhouden en controleren. Het geeft je inzicht in de statistieken van je website, zodat je die nog beter kunt optimaliseren. Wat kun je met Google Search Console? Met Google Search kun je een aantal analyses [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Search?

Google Search is de meest gebruikte zoekmachine. Gebruikers kunnen hun vraag of zoekwoord intypen en krijgen dan zo gericht mogelijk de juiste informatie te zien. Dat kan ook verrijkte informatie zijn, zoals kaarten, afbeeldingen of beschrijvingen. Dat zijn dan de Google Rich Snippets. Bij het sorteren van de zoekresultaten maakt Google Search gebruik van een geheim algoritme [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Rich Snippets?

Met Rich Snippets kun je jouw getoonde zoekresultaat verrijken. Het zijn extra stukjes content en informatie die getoond worden. Dat kunnen bijvoorbeeld rating sterren zijn, reviews, een embedded filmpje of zoiets als een kostprijs, een agenda of zelfs recepten. Hiermee help je Google en de gebruikers om de inhoud en je website beter te begrijpen. Op deze manier versnel [...]

Door |FAQ Categorieën: , |

Wat is Google Penguin Update?

De Penguin Update werd in april 2012 door Google geïntroduceerd. Het doel van dit algoritme is het tegengaan van overoptimalisatie van SEO, oftewel webspam. Omdat in het hoofdalgoritme van Google het aantal backlinks op een pagina meetellen bij de positionering van zoekresultaten werd hier misbruik van gemaakt. Websites kunnen bijvoorbeeld backlinks kopen, programma’s gebruiken die backlinks creëren of relaties [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Panda update?

De Panda Update werd in februari 2011 geïntroduceerd door Google. Het doel van dit algoritme is het herkennen van websites van lage kwaliteit, zodat deze lager in de zoekresultaten worden weergegeven of zelfs helemaal geweerd worden. In het begin werd deze Google Panda Update handmatig gedraaid, maar tegenwoordig is dit een vast onderdeel van het Google Algoritme. Dat betekent [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een gratis product van Google waarmee je activiteiten die te maken hebben met je website kunt volgen en inzichtelijk maken. Je kunt het verkeer naar, op en vanaf je website meten. Met Google Analytics krijg je een duidelijk beeld van bezoekersstatistieken en het gedrag van je bezoekers op je website. Het werkt middels een trackingcode op [...]

Door |FAQ Categorieën: , |

Wat is een Google Algoritme?

Het Google Algoritme is een wiskundige formule die Google gebruikt om de ranking van de zoekresultaten te bepalen. Hierbij zijn er diverse factoren van belang, maar Google geeft nooit de exacte werking van het algoritme weer. Af en toe laat Google wat richtlijnen weten voor SEO-experts en webmasters. Enkele factoren in Google Algoritme Pagerank is 1 van [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Google Adwords?

Google Adwords is het advertentieprogramma van Google, waarmee je kunt adverteren in de zoekresultaten. Je kiest zelf de zoekwoorden, of keywords, waarbij je wilt dat je advertentie wordt getoond. Je betaalt per aangeklikte advertentie, waarbij sommige zoekwoorden duurder zijn dan andere. Houd daarbij rekening met de relevantie van je advertentie. Wanneer mensen je advertentie aanklikken en vervolgens snel je [...]

Door |FAQ Categorieën: , |

Wat is Google Hummingbird Update?

De Google Hummingbird Update is een update van het bestaande Google algoritme, gelanceerd in september 2013 toen Google 15 jaar bestond. Dit verbeterde algoritme kan langere en complexere zoekopdrachten en vragen begrijpen. Hierdoor worden de zoekresultaten verbeterd. Google Hummingbird Update en SEO Doordat Google een vraagzin probeert te begrijpen, heet deze techniek ook wel conversational search. Niet [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat zijn Google Featured Snippets?

Featured Snippets zijn uitgelichte zoekresultaten in Google. Ze geven een direct antwoord op de zoekopdracht van een zoeker. De zoeker heeft dan letterlijk een vraag ingetypt en het antwoord wordt in een speciaal opgemaakt zoekresultaat weergegeven. Ze staan boven de organische zoekresultaten en worden ook wel positie #0 genoemd. Featured Snippets en SEO-kansen Omdat de Features Snippets [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Facebook Open Graph?

Open Graph is een, door Facebook bedacht, systeem waarmee een betere integratie van websites en Facebook tot stand gebracht wordt. Links van websites die je op Facebook post kun je Rich Graphs maken, waarmee je een bepaalde controle krijgt over hoe die link er op Facebook uitziet. Als je een link plaatst op Facebook verschijnt daar een kadertje met [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Duplicate Content?

Duplicate content betekent letterlijk dubbele inhoud. Er staat dan op twee verschillende pagina’s min of meer dezelfde content. Ook kan het zijn dat dezelfde pagina onder twee verschillende URLs bereikbaar is. Google en Duplicate content Slechts één van de pagina’s heeft voor Google waarde, waardoor het kan zijn dat je lager scoort in de ranking. Soms [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Drupal?

Drupal is een web content management platform. ICT-professionals, websiteontwikkelaars en businessmanagers kunnen met Drupal content management inzetten om hun online platformen te verbeteren. Het wordt gebruikt om diverse website en weblogs te beheren. Drupal is een open source CMS, welke is ontwikkeld in de programmeertaal PHP. Met Drupal kun je een complexe website maken, met [...]

Door |FAQ Categorieën: , , |

Wat is een domeinnaam?

Een domeinnaam is een unieke naam op internet, welke een rij nummers (het IP-adres) vervangt door een makkelijk te onthouden woord of uitdrukking. Meestal worden domeinnamen gebruikt voor websites, maar je kunt ook een mailadres laten eindigen op een bepaalde domeinnaam. Een domeinnaam bestaat uit twee delen. Het eerste is de eigenlijke naam, en het tweede deel [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is domeinleeftijd?

Domeinleeftijd is het aantal jaren dat de domeinnaam al bestaat. Je kunt dit eenvoudig bepalen door gebruik te maken van de site Whois.org. Google maakt hier echter geen gebruik van, omdat deze niet geheel betrouwbaar of compleet is. Google en de domeinleeftijd Google bepaalt de domeinleeftijd aan de hand van zelf opgebouwde data: vanaf het eerste bezoek [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is domeinautoriteit?

Domeinautoriteit heet ook wel domeinwaarde. Het geeft aan in welke mate Google vertrouwen heeft in de autoriteit van je website. Het is de SEO-power die een website heeft, oftewel hoe hoog kan een domeinnaam scoren in Google. Hoe hoger je score, hoe relevanter en belangrijker Google je website vindt. Het is een waarde die vooral vergelijkt of je hoger [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een doelgroep?

Een doelgroep (of target group) is een afgebakende groep mensen die een bedrijf of organisatie wil bereiken met een product, dienst, campagne of aanbod. De leden van een doelgroep hebben vaak een aantal gemeenschappelijke kenmerken gemeen, zoals leeftijd, opleidingsniveau, geslacht, etniciteit, woonplaats, etc. Door je doelgroep goed te specificeren kun je ze gericht benaderen. Je kunt dan beter vaststellen [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een CMS (Content Management System)?

Een Content Management System (CMS) is een systeem waarmee de inhoud (content) van een website beheerd kan worden. Het is vooral handig voor websites met inhoud die regelmatig geactualiseerd moet worden. Degene die de content schrijft kan met een CMS zelf de inhoud makkelijk plaatsen, zonder te beschikken over de technische kennis of zonder tussenkomst van een webmaster. [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een description tag?

Een description tag heet ook wel meta-description of metatekst. Het is de beschrijving van je webpagina die bv. Google toont in de zoekresultaten. Je vindt het ook wel onder de term snippet. Het is een beschrijving van ca. 145 karakters die zichtbaar is onder de titeltag en URL op de zoekresultatenpagina. Hoe gebruik je description tag? Je [...]

Door |FAQ Categorieën: , |