Kennisbank
Home / Kennisbank

Wat is Content Marketing?

Bij Content Marketing is het centrale begrip content: oftewel de inhoud. Het gaat er bij Content Marketing om dat je via de inhoud je prospects of klanten waardevolle informatie biedt die hen helpt betere keuzes te maken. Dat doe je dus zonder direct je product of dienst te promoten. Uiteindelijk is het doel dat men je als een waardevolle [...]

Door |FAQ Categorieën: , , |

Wat is CSS?

CSS staat voor Cascading Style Sheets. Het is bedoeld om HTML-pagina’s op te maken. Het gebruik van CSS kent een aantal voordelen: Je kunt met CSS de weergave van je pagina bepalen. Je bereikt effecten die met HTML-tags alleen niet mogelijk zijn. Je kunt met CSS alle stijlelementen van een website in een document samenbrengen. Bij een aanpassing hoef je [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een dode link?

Een dode link heet ook wel broken link of dead link. Het zijn links die niet meer werken omdat je een pagina hebt verwijderd of hebt verhuisd. De URL van deze pagina bestaat nog wel in Google, maar niet meer op je website. Het resulteert in een foutmelding. Een dode link kan zowel een interne als een externe link [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is DNS?

DNS is de afkorting van Domein Name System. Het is een systeem waarbij domeinnamen worden omgezet in IP-adressen. Wanneer je een domeinnaam intypt gaat de browser eerst na welk IP-adres er bij dat domein hoort. Zonder IP-adres kan er geen contact gelegd worden. De vertaalslag wordt gemaakt door middel van DNS. Waaruit bestaat DNS en hoe werkt [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Copywriting?

Copywriting is een vorm van tekstschrijven, waarbij het schrijven van wervende en overtuigende tekst voor commerciële doeleinden centraal staat. Je kunt hierbij denken aan webteksten, folders en slogans. Een copywriter vraagt zich altijd af: wat is het doel wat met de tekst bereikt moet worden? Tot welke actie moet er aangezet worden? Daarbij moet je ook de [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Content?

Content betekent letterlijk inhoud. Het is de verzamelnaam van informatie de je online met elkaar kunt delen, waarbij het kan gaan over geschreven tekst, maar ook over beeld en geluid. Denk daarbij aan video’s, geluidsfragmenten, foto’s, schema’s en infographics. Content kun je op diverse plekken delen: op een website, op social media, of op een blog. Een [...]

Door |FAQ Categorieën: , , |

Wat is Concurrentieanalyse?

Een concurrentieanalyse is een onderzoek waarbij je kijkt naar de omgeving waarin een organisatie opereert en dan vooral naar de concurrenten die zich in dezelfde markt begeven. Met de concurrentieanalyse kun je je kansen vergroten. Je speelt in op de sterke punten en kunt jouw product of dienst net wat interessanter maken. Stappen van een concurrentieanalyse Beschrijven [...]

Door |FAQ Categorieën: , , |

Wat is CTR (Click Through Rate)?

Click Through Rate (CTR) betekent doorklikratio. Het is de verhouding tussen het aantal mensen dat een advertentie of zoekmachineresultaat ziet en het aantal dat ook daadwerkelijk naar de website doorklikt. Hoe hoger de CTR, hoe meer mensen er op jouw getoonde advertentie hebben geklikt. Hoe verhoog je de Click Through Rate? Je kunt de Click Through Rate [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Black hat SEO?

Black hat SEO heet ook wel onethische SEO, oftewel je zet SEO-technieken in die niet volgens de regels van Google zijn. Het doel van Google is dat de gebruiker zo snel mogelijk vindt wat hij zoekt. De gebruiker moet een volgende keer ook weer Google willen gebruiken en vindt het daarom belangrijk dat de zoekresultaten relevant zijn. Bij Black [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een Bestemmingspagina?

Een bestemmingspagina is een pagina waarop de bezoeker jouw website binnenkomt. Het is de eerste pagina die de bezoeker ziet. Dat kan de homepagina zijn, maar hoeft niet. De bestemmingspagina moet bezoekers vasthouden en verleiden tot conversie. Verschil Bestemmingspagina en Landingspagina Het verschil tussen een bestemmingspagina en een landingspagina is soms niet duidelijk. Een landingspagina is een [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Benchmarking?

Bij Benchmarking worden prestaties van organisaties, producten of diensten onderzocht en op een gelijkwaardige manier met elkaar vergeleken. Het wordt vooral gebruikt door organisaties om van elkaar te leren, bedrijfsprocessen te verbeteren en uiteindelijk beter te worden dan de concurrent. Gebruikte manieren van Benchmarking Alle activiteiten, producten of diensten worden op dezelfde manier gemeten en langs dezelfde [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een anchor tekst?

De anchor tekst (ook wel anchortext, linktekst of ankertekst) is het stukje tekst - vaak één woord, of enkele woorden - waar een link aan gekoppeld is. Het is het stukje tekst dat je doorgeleidt naar een andere webpagina. De anchor tekst onderscheidt zich van de rest van de tekst door de volgende kenmerken: de anchor tekst is klikbaar [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een backlink?

Een backlink is een verwijzing van een andere webpagina naar je eigen website. Het heet ook wel externe linkbuilding. Doordat mensen via een andere webpagina op jouw site terechtkomen kun je meer waardering krijgen in de ranking van Google. Tips bij het gebruik van backlinks Google kijkt steeds meer naar de kwaliteit van backlinks en minder naar [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een Alt-tag of Alt-attribuut?

De Alt-tag of Alt-Attribuut geeft je in html-code de mogelijkheid om een omschrijving toe te voegen aan afbeeldingen. Je kunt hier beschrijven wat er te zien is op de afbeelding of welke informatie of toegevoegde waarde de afbeelding heeft. Hiermee wordt een afbeelding ook toegankelijk voor mensen die gebruik maken van aangepaste browsers. Voordelen van de Alt-tag [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een 301 redirect?

De term redirect wordt gebruikt wanneer een website of pagina op een andere plek staat en je naar die nieuwe URL wilt verwijzen. Een 301 redirect is een permanente omleiding. Door deze omleiding toe te passen landen mensen direct op de goede pagina. Hiermee pas je probleemloos je domeinnaam aan, kun je je website verhuizen en webpagina’s verplaatsen of [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is adverteren?

Bij adverteren probeer je een product, dienst, merk of zelfs het hele bedrijf te promoten. Een advertentie is dan de publicatie waarmee je de lezer of kijker probeert te verleiden tot een bepaalde actie, zoals het kopen van een product of een dienst. De meeste advertenties verschijnen in gedrukte media, zoals kranten of tijdschriften. Maar je kunt ook adverteren [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is Adwords Campaigns?

Google Ads is een advertentieprogramma van Google. Google Ads is trouwens de vervanger van het bij mensen nog altijd bekendere Google Adwords. Met Google Ads kun je adverteren in de zoekresultaten van Google. Je kunt met Google Ads bepaalde campagnes, of campaigns, instellen. Dat doe je door bepaalde categorieën of producten te groeperen en voor die categorieën in te [...]

Door |FAQ Categorieën: |

Wat is een advertorial?

Een advertorial is een advertentie die niet direct als zodanig wordt herkend. De advertorial heeft meer het uiterlijk van een redactioneel artikel. De opmaak gebeurt meestal in de stijl van de krant of het magazine waarin deze verschijnt. Toch gaat de inhoud wel degelijk om een commerciële boodschap. Een aantal voordelen van advertorials: Advertorials worden beter gelezen [...]

Door |FAQ Categorieën: , |

Wat is Affiliate Marketing?

Wanneer er veel bezoekers komen op jouw website, dan kan Affiliate Marketing interessant zijn. Bij Affiliate Marketing plaats je advertenties voor producten en diensten van bepaalde bedrijven op je website. Dat kan bijvoorbeeld via een weblink, een banner of een blogpost. Bezoekers van je website kunnen op deze advertenties klikken en vervolgens bij de adverteerder een aankoop [...]

Door |FAQ Categorieën: |