SEO
Home / Kennisbank / SEO / Pagina 2

SEO

Alle Kennisbank artikelen over SEO

Wat is SER?

SER staat voor Search Engine Ranking, oftewel: Zoekmachine 'rangschikking'. Dit is de manier die bijv. zoekmachine Google gebruikt om websites op volgorde van belangrijkheid te zetten. D.m.v. SER bepaalt Google dus de ranking van sites in de zoekresultaten. Waarom SER? Google wil de kwaliteit m.b.t. SEO van websites zo hoog mogelijk hebben. Des te beter immers de [...]

Door |Categorieën: |

Wat is een SEO-vriendelijke URL?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: Zoekmachine Optimalisatie. Als je een website voor een zoekmachine optimaliseert m.b.t. vindbaarheid in organische resultaten, spreek je over SEO. URL staat voor Uniform Resource Locator, oftewel: uniforme bron plaatsbepaler. Elke website, pagina, blog enz. die op internet is gepubliceerd heeft een unieke code meegekregen: de URL. Een SEO-vriendelijke URL is dus een [...]

Door |Categorieën: |

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: Zoekmachine Optimalisatie. Door het optimaliseren van een website voor een zoekmachine kan deze beter gevonden worden in de organische resultaten van bijv. Google. Waaruit bestaat SEO? Zoekmachine optimalisatie bestaat uit alle goede (!) technieken die nodig zijn om een website zo hoog mogelijk te laten ranken in Google. Het gaat [...]

Door |Categorieën: |

Wat is SEM?

SEM staat voor Search Engine Marketing. Oftewel Zoekmachine Marketing. Dit omvat zowel SEO (= Search Engine Optimization = zoekmachine optimalisatie) als SEA (= Search Engine Advertising: zoekmachine adverteren). Wat is het doel van SEM? Om websites beter vindbaar te maken heb je SEM nodig. D.m.v. SEO en/of SEA zorg je er voor dat er zoveel mogelijk bezoekers [...]

Wat is Robots.txt?

Robots.txt is een bestand wat wordt opgeslagen in de hoofdmap van je website. Robots.txt wordt ook wel: Robots Exclusion Protocol genoemd. D.m.v. robots.txt is het mogelijk aan zoekmachines door te geven dat bepaalde pagina's en bestanden (bijv. afbeeldingen, PDF-jes) binnen een website wel of juist niet geïndexeerd mogen worden. Waarvoor gebruik je robots.txt Zoekmachines zetten crawlers (ook [...]

Door |Categorieën: |

Wat is Ranking?

Ranking, of Google Ranking, is de positie die een bepaalde webpagina in de zoekresultaten van Google heeft. Hoe het bepalen van die Ranking precies in zijn werk gaat, is een groot geheim. Het bestaat in ieder geval uit algoritmen (formules), waarin verschillende factoren worden meegenomen. Wat belangrijk is bij het optimaliseren voor SEO, is dat gebruikerservaring voorop staat. Dat [...]

Door |Categorieën: |

Wat is Pagina autoriteit?

Pagina autoriteit is een score tussen de 1 en 100 die de autoriteit van één pagina aangeeft. De score is een indicatie van hoe hoog de pagina in de zoekresultaten kan scoren. De schaal die bij deze score gebruikt wordt is logaritmisch. Dat betekent dat de score exponentieel verloopt en dat het makkelijker is om van 10 naar 20 [...]

Door |Categorieën: |

Wat zijn PageSpeed Insights?

Met de gratis tool PageSpeed Insights kun je analyseren hoe snel je pagina presteert op alle apparaten. Dit gebeurt op basis van een score tussen 0 en 100. Bij 80 of hoger beoordeelt Google je Pagespeed als goed. Een goede pagespeed is belangrijk voor de gebruiker maar ook voor SEO en daarmee je ranking in de zoekmachines. [...]

Door |Categorieën: |

Wat is PageRank?

PageRank is onderdeel van het Google algoritme en geeft aan webpagina’s een cijfer (van 0 tot 10) en werd van oudsher met name gebaseerd op het aantal externe links naar de pagina. Hoe meer links, hoe hoger de PageRank. Daarbij maakte het uit wat de PageRank was van de pagina's die de link naar jou hadden. M.a.w. links vanaf [...]

Door |Categorieën: |

Wat in on page optimalisatie?

On Page Optimalisatie heeft ermee te maken dat je de zichtbare content van iedere pagina op je website optimaliseert. Dat kun je op verschillende manieren doen. Per pagina optimaliseren voor 1 zoekwoord (keyword) Die zoekwoorden moet je dan laten terugkomen in diverse onderdelen van je pagina: Title-tag, Meta-description, URL’s, kopjes in de tekst en de tekst zelf. Zorg ook [...]