Web Analytics

SEO

Alle Kennisbank artikelen over SEO

Wat is een Title Attribute?

Een title attribute is een omschrijving die meegegeven wordt aan een HTML-onderdeel van een webpagina. Door bijv. over een link te 'zweven' met je muis zie je de tekst die bij deze link hoort. Op deze manier kan de bezoeker informatie gegeven worden, op basis waarvan hij kan beslissen of hij deze link gaat bezoeken of niet. Zoals aan [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat zijn short tail keywords?

Short tail keywords staat voor korte zoekwoorden. Het gaat hierbij om zoektermen die bestaan uit 1, 2 of 3 woorden. Wat kun je verwachten van short tail keywords? Hoe minder zoekwoorden, hoe hoger het aantal zoekresultaten. Wanneer je gebruik maakt van short tail keywords, moet je dus rekening houden met hoge concurrentie. En als er hoge concurrentie [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is SERP?

SERP staat voor Search Engine Results Page, oftewel: Zoekmachine resultaat pagina. Wanneer een zoekopdracht wordt ingevuld verschijnt er een pagina met de meest relevante internetpagina's passend bij de zoekopdracht. Wat vind je in SERP? De zoekmachineresultaatpagina laat bovenaan de betaalde zoekopdrachten, oftewel advertenties zien. Bij Google zijn dat de Adwords advertenties. Je kunt ze herkennen aan het [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is SER?

SER staat voor Search Engine Ranking, oftewel: Zoekmachine 'rangschikking'. Dit is de manier die bijv. zoekmachine Google gebruikt om websites op volgorde van belangrijkheid te zetten. D.m.v. SER bepaalt Google dus de ranking van sites in de zoekresultaten. Waarom SER? Google wil de kwaliteit m.b.t. SEO van websites zo hoog mogelijk hebben. Des te beter immers de [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een SEO-vriendelijke URL?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: Zoekmachine Optimalisatie. Als je een website voor een zoekmachine optimaliseert m.b.t. vindbaarheid in organische resultaten, spreek je over SEO. URL staat voor Uniform Resource Locator, oftewel: uniforme bron plaatsbepaler. Elke website, pagina, blog enz. die op internet is gepubliceerd heeft een unieke code meegekregen: de URL. Een SEO-vriendelijke URL is dus een [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: Zoekmachine Optimalisatie. Door het optimaliseren van een website voor een zoekmachine kan deze beter gevonden worden in de organische resultaten van bijv. Google. Waaruit bestaat SEO? Zoekmachine optimalisatie bestaat uit alle goede (!) technieken die nodig zijn om een website zo hoog mogelijk te laten ranken in Google. Het gaat [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is SEM?

SEM staat voor Search Engine Marketing. Oftewel Zoekmachine Marketing. Dit omvat zowel SEO (= Search Engine Optimization = zoekmachine optimalisatie) als SEA (= Search Engine Advertising: zoekmachine adverteren). Wat is het doel van SEM? Om websites beter vindbaar te maken heb je SEM nodig. D.m.v. SEO en/of SEA zorg je er voor dat er zoveel mogelijk bezoekers [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , , |

Wat is Robots.txt?

Robots.txt is een bestand wat wordt opgeslagen in de hoofdmap van je website. Robots.txt wordt ook wel: Robots Exclusion Protocol genoemd. D.m.v. robots.txt is het mogelijk aan zoekmachines door te geven dat bepaalde pagina's en bestanden (bijv. afbeeldingen, PDF-jes) binnen een website wel of juist niet geïndexeerd mogen worden. Waarvoor gebruik je robots.txt Zoekmachines zetten crawlers (ook [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Ranking?

Ranking, of Google Ranking, is de positie die een bepaalde webpagina in de zoekresultaten van Google heeft. Hoe het bepalen van die Ranking precies in zijn werk gaat, is een groot geheim. Het bestaat in ieder geval uit algoritmen (formules), waarin verschillende factoren worden meegenomen. Wat belangrijk is bij het optimaliseren voor SEO, is dat gebruikerservaring voorop staat. Dat [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Pagina autoriteit?

Pagina autoriteit is een score tussen de 1 en 100 die de autoriteit van één pagina aangeeft. De score is een indicatie van hoe hoog de pagina in de zoekresultaten kan scoren. De schaal die bij deze score gebruikt wordt is logaritmisch. Dat betekent dat de score exponentieel verloopt en dat het makkelijker is om van 10 naar 20 [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |
Ga naar de bovenkant