Conversie specialist

Conversie zal voor jouw écht het verschil gaan maken!

Conversie specialist

Jij hebt het gevoel dat er meer omzet mogelijk is. Je weet gewoon dat je Online omzet laat liggen. Waarom moeilijk doen als een echte conversie specialist weet waar hij het moet zoeken?

Goede conversie-technieken zorgen ervoor dat je online bezoekers overgaan tot actie/aankoop. En door conversie-optimalisatie worden je websitebezoekers steeds beter omgezet in steeds meer leads. Je verhoogt systematisch en gestructureerd je Online Leadwaarde.

Meer gerichte aanvragen, meer verkopen, meer omzet, meer klanten in je portefeuille. Maar hoe werkt dat dan voor jou?

Quick wins door Conversie specialist

De ervaren Conversie expert kruipt in de huid van jouw potentiële klant. Zo neemt hij jouw business en je website onder de loep. Op zoek naar verbeteringen.

Analyse vanuit de behoefte die je potentiële klant heeft. De eerste logische, maar ontbrekende stappen in het online verkoopproces vallen daarmee meestal direct op. Met als resultaat: quick wins die snel effect zullen opleveren!

Geen kansen laten liggen op nog veel meer omzet

Op conversie-gebied is veel extra omzet en winst te behalen. Voor een hogere conversie zoomt de specialist bijvoorbeeld in op je webanalytics:  analyseren van bijv. surf-/clickgedrag.

Hij checkt de usability van je website: is je website wel overzichtelijk en gemakkelijk bruikbaar? En loopt de bezoeker van je website wel logisch door de verkoopstappen? Hierbij maakt hij gebruik van verschillende tools en testtechnieken (bijv. A/B test).

Zo kom je te weten wat jouw klanten zoeken. Maar oók waar je ze kwijtraakt. Essentiële informatie om je leads en leadwaarde te verhogen. Bezoekers op je website is leuk. Maar uit de bezoekers meer omzet halen door conversie is pas echt genieten.

SEO & Conversie: effectieve combinatie Online Marketing

Steeds méér ondernemers richten zich op Conversie. Waren het eerst alleen de ‘grote jongens’. Inmiddels zien zowel grote als kleine bedrijven dat slimme conversie de omzet enorm verhoogt.

En het mooiste? Bij BrownFish krijg je én SEO-specialist én Conversie-specialist in één persoon. Dat heeft veel voordelen:

  • geen tijdverlies met discussies tussen de SEO-specialist (die bijv. focust op heel veel tekst voor betere SEO-score) en de Conversie-specialist (die in de tekst de verkoopflow als focus heeft)
  • geen ontkenning van verantwoordelijkheden: als omzet uit zou blijven, heeft dan de SEO-specialist of de Conversie-specialist de slag gemist?
  • geen tijdverlies: het ontbreken van onnodige extra schakels versnelt het proces van Conversie én SEO

Eén persoon die verantwoordelijk is voor slimme SEO én Conversie. Eén persoon die moet zorgen voor resultaat. En één aanspreekpunt. Er is geen excuus mogelijk.

Wil jij ook meer omzet? Vraag ons nu om advies of haak nu direct de Conversie specialist aan om jouw omzet voor je te verhogen.

  • Folkert Visser eigenaar BrownFish als zeer ervaren specialist SEO en Conversie

  • Eigenaar Folkert Visser is fanatiek en resultaatgericht: zie bijv. de schaaktitels

  • Folkert Visser: “verkoop, analyse en optimaliseren zit nu eenmaal in mijn bloed”

Veelgestelde vragen

Conversie is het moment dat de bezoeker van je website of de ontvanger van je boodschap daadwerkelijk een gewenste actie onderneemt. Dat kan zijn dat hij een aankoop doet, informatie aanvraagt, een brochure downloadt, een online seminar volgt, een filmpje bekijkt, etc. Lees mijn posts voor meer informatie en bijvoorbeeld ook deze conversie-optimalisatie post

Goede conversie-optimalisatie zorgt er voor dat je bij dezelfde hoeveelheid bezoekers meer waarde haalt uit je website. Vergelijk het met het verkopen van een huis. Veel kijkers is leuk. Maar wat je wilt is dat kijkers echt over willen gaan tot het kopen van het huis. Dat trigger je met Conversie-technieken.

Hoe beter je begrijpt wat je websitebezoekers zoeken en nodig hebben, hoe beter je de website daar bij aan kunt laten sluiten. In een fysieke winkel begrijpt een goede winkelmedewerker waar jij in die winkel naar op zoek bent. De winkelmedewerker brengt je direct naar de juiste plek in de winkel. Vaak helpt de medewerker je ook nog om de voor jou beste productkeuze te maken.
Precies zo werkt goede Conversie in een website. Hoe beter je begrijpt wat je bezoekers nodig heeft en waarom, hoe beter je de website daar bij aan kunt laten sluiten. En … hoe hoger de Conversie ;-)

Conversiedoelen zijn bepaalde acties of gebeurtenissen waar je met je website op richt. Het doel van verreweg de meeste websites is dat bezoekers actie ondernemen.
Dat kan zijn dat de bezoeker een aankoop doet, informatie aanvraagt, een brochure downloadt, een online seminar volgt, een filmpje bekijkt etc.
Conversie wordt soms uitgedrukt in een absoluut aantal, maar meestal gaat het om een percentage van het aantal bezoekers of ontvangers dat daadwerkelijk die actie onderneemt.

Het doel van zoekmachine optimalisatie (SEO) is om meer bezoekers naar je site te trekken. Het doel van Conversie optimalisatie is bezoekers meer de gewenste actie(s) laten uitvoeren. Bijvoorbeeld het kopen van een product.