Marketing
Home / Kennisbank / Marketing

Marketing

Alle Kennisbank artikelen over marketing

Wat is zoekwoorden onderzoek?

Zoekwoorden onderzoek is de onderzoeksmethode om te achterhalen wat de beste zoekwoorden zijn om de gewenste doelgroep te kunnen bereiken via online marketing. Waarom is zoekwoorden onderzoek zo belangrijk? Meestal is het doel van het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek om optimaal SEO resultaat voor een website te verkrijgen. Maar inmiddels is het ook voor adverteren op [...]

Wat zijn unieke bezoekers?

Unieke bezoekers zijn de verschillende bezoekers die je website in een bepaald tijdspad bezoeken. Het gaat hierbij niet om het aantal bezoeken aan pagina's. Als één en dezelfde persoon meerdere keren op je webpagina binnenkomt dan is spreken we nog steeds over één unieke bezoeker. Als deze persoon via andere apparaten op je webpagina komt, dan wordt dit vaak [...]

Wat is een Title Tag?

De title tag is code die geplaatst wordt in de kop van de broncode van een webpagina. Het is de titel van een webpagina die getoond wordt in de zoekresultaten van zoekmachines. Daarnaast wordt de title tag getoond in het tabblad van de webbrowser. Wanneer in Google een zoekopdracht is ingevoerd, worden de zoekresultaten van de zoekopdracht getoond. Per [...]

Wat is een SWOT Analyse?

Een SWOT analyse is een diepgaand onderzoek waarbij de sterke en zwakke punten en de kansen en bedreigingen van bijvoorbeeld een organisatie geïnventariseerd worden. Een SWOT analyse kan ook uitgevoerd worden op personen en producten. Waar staat SWOT voor? S = Strengths = sterke punten W = Weaknessess = zwakke punten O = Opportunities = kansen T [...]

Wat zijn SMART doelen?

Er is sprake van SMART doelen als je doelen zo concreet mogelijk zijn geformuleerd. Door de SMART-methode te hanteren word je gedwongen om beter over je doelen na te denken en de doelen nog beter te beschrijven. SMART staat voor: Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdgebonden Waarom zijn SMART marketingdoelen nodig? SMART marketing doelen zijn nodig om te [...]

Wat is sitemap.xml en sitemap?

Een sitemap is een lijst waarin alle webpagina's van een website worden genoemd. Waarom heb je een sitemap nodig? De eerste reden waarom je deze nodig hebt is dat het klantvriendelijk naar je bezoekers toe is. D.m.v. een sitemap wordt een bezoeker nl. via een een aantal hoofdcategorieën getoond hoe de website in elkaar zit. Dit geeft [...]

Wat is SEM?

SEM staat voor Search Engine Marketing. Oftewel Zoekmachine Marketing. Dit omvat zowel SEO (= Search Engine Optimization = zoekmachine optimalisatie) als SEA (= Search Engine Advertising: zoekmachine adverteren). Wat is het doel van SEM? Om websites beter vindbaar te maken heb je SEM nodig. D.m.v. SEO en/of SEA zorg je er voor dat er zoveel mogelijk bezoekers [...]

Wat is SEA?

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising, oftewel Zoekmachine Adverteren. Via een zoekmachine, in de meeste gevallen Google, kun je een advertentie kopen om je website onder de aandacht te brengen van jouw doelgroep. Google heeft hiervoor het advertentiekanaal 'Google Adwords' ontwikkeld. Hoe werkt Google Adwords? Google Adwords is een advertentiesysteem dat werkt via vraag en [...]

Wat zijn Rich Snippets?

Een snippet is de korte omschrijving die een zoekmachine toevoegt aan het zoekresultaat (titel, URL en beschrijving). Een Rich Snippet is een toevoeging aan die standaardresultaten om de zoekresultaten te verrijken. De weergave van die extra informatie is vaak een trigger voor bezoekers om op het zoekresultaat te klikken. Daardoor kan de CTR, doorklikratio, hoger worden en je ranking [...]

Wat is outbound marketing?

Outbound marketing heet ook wel traditionele marketing. Hierbij probeer je de aandacht van potentiële klanten te trekken op momenten en via kanalen die jij geschikt acht. Bij deze manier van marketing ga je zelf actief op zoek naar nieuwe leads. Dit kan erg effectief zijn, maar is over het algemeen duur. Traditionele outbound kanalen zijn bijvoorbeeld radio, tv, kranten, [...]