Web Analytics

Marketing

Alle Kennisbank artikelen over marketing

Wat is Facebook Marketing?

Bij Facebook Marketing maak je gebruik van online marketing via Facebook. Facebook heeft een dusdanig bereik dat je doelgroep zowel lokaal, landelijk als internationaal kan zijn. Facebook marketing kan je bijv. conversie opleveren. Ook kun je daarmee je naamsbekendheid vergroten en kom je in contact met je doelgroep. Je kunt bijvoorbeeld een Facebook advertentie aanmaken met een pakkende tekst [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is E-mail Marketing?

Bij E-marketing benader je potentiële klanten rechtstreeks door midden van een e-mail. Het is daarmee een vorm van Direct Marketing. Eén van de bekendste vormen van e-mail marketing is het versturen van nieuwsbrieven. Het kan een krachtig en effectief marketingmiddel zijn, wanneer (potentiële) klanten via e-mail op de hoogte worden nieuwe en op hen van toepassing zijnde ontwikkelingen en [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is E-Commerce?

E-commerce ook wel E-business genoemd is een verzamelnaam voor alle online commercie. E-commerce staat voor Electronic Commerce, waarbij dus computers en alle bijbehorende netwerken van belang zijn. Het gaat daarbij niet alleen om de aankoop van een product, maar ook om alle daarbij behorende acties. Denk daarbij aan distributie, verzamelen van informatie, maar ook online betalingen en online marketing. [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Customer Journey?

De Customer Journey is een term die aangeeft welke ‘reis’ de klant aflegt wanneer hij een product of dienst gaat kopen. De reis begint bij de oriëntatiefase, doorloopt dan diverse stappen, fases en contactmomenten voordat de aankoop plaatsvindt. Ook na de aankoop kan er een relatie met de klant ontstaan. Wanneer je weet welke fases de klant doorloopt en [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Business-to-Consumer (B2C)?

Bij Business-to-Consumer (B2C) gaat het om de levering van bedrijven aan particulieren. De doelgroep van de aanbieder van een product of dienst bevindt zich in dat geval binnen de consumentenmarkt. Over het algemeen betreft het hier de detailhandel. Check wat internet marketing m.b.t. B2C voor jou kan betekenen

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Business-to-Business (B2B)?

Business-to-Business staat voor van bedrijf-tot-bedrijf, oftewel het gaat hier om leveringen van goederen en diensten van bedrijven aan andere bedrijven. De doelgroep van een aanbieder van een product of een dienst bestaat dan uit andere bedrijven of instellingen. Het gaat dan vaak om bedrijven die producten of diensten kunnen doorverkopen. Internetmarketing is dé manier om jouw doelgroep te [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is zoekwoorden onderzoek?

Zoekwoorden onderzoek is de onderzoeksmethode om te achterhalen wat de beste zoekwoorden zijn om de gewenste doelgroep te kunnen bereiken via online marketing. Waarom is zoekwoorden onderzoek zo belangrijk? Meestal is het doel van het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek om optimaal SEO resultaat voor een website te verkrijgen. Maar inmiddels is het ook voor adverteren op [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat zijn unieke bezoekers?

Unieke bezoekers zijn de verschillende bezoekers die je website in een bepaald tijdspad bezoeken. Het gaat hierbij niet om het aantal bezoeken aan pagina's. Als één en dezelfde persoon meerdere keren op je webpagina binnenkomt dan is spreken we nog steeds over één unieke bezoeker. Als deze persoon via andere apparaten op je webpagina komt, dan wordt dit vaak [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een Title Tag?

De title tag is code die geplaatst wordt in de kop van de broncode van een webpagina. Het is de titel van een webpagina die getoond wordt in de zoekresultaten van zoekmachines. Daarnaast wordt de title tag getoond in het tabblad van de webbrowser. Wanneer in Google een zoekopdracht is ingevoerd, worden de zoekresultaten van de zoekopdracht getoond. Per [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een SWOT Analyse?

Een SWOT analyse is een diepgaand onderzoek waarbij de sterke en zwakke punten en de kansen en bedreigingen van bijvoorbeeld een organisatie geïnventariseerd worden. Een SWOT analyse kan ook uitgevoerd worden op personen en producten. Waar staat SWOT voor? S = Strengths = sterke punten W = Weaknessess = zwakke punten O = Opportunities = kansen T [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |
Ga naar de bovenkant