SEO specialist nodig?

Vergroot je kansen en scoor ook meer omzet met Google Ads

SEA specialist

Je wilt graag scoren met SEA oftewel Google Ads en je hebt daarvoor een SEA specialist nodig. SEA staat voor Search Engine Advertising. Letterlijk vertaald: zoekmachine adverteren. Bij SEA betaal je de zoekmachine om jouw website te promoten met behulp van online advertenties voor jouw website. Je koopt dus in feite advertentieruimte om bezoekers op jouw website te krijgen.

Een bekend voorbeeld is “Pay per Click”: je betaalt een x bedrag aan Google voor elke bezoeker die op jouw Google advertentie klikt en zo terecht komt op een specifieke pagina van jouw website.

SEA vs SEO

SEA staat dus voor adverteren in een zoekmachine. Niet te verwarren met Search Engine Optimization oftewel SEO. SEO heeft niks met adverteren te maken en werkt heel anders.
Bij SEO zorg je ervoor dat je website optimaal is ingericht voor zoekmachines. Zodat jouw website in de top van Google staat en je website veel wordt bezocht.
Bij SEA betaal je voor een bepaald aantal bezoekers op je website. Bij SEO komen een ongelimiteerd aantal bezoekers op je website, omdat ze jouw website hebben gevonden n Google.

Het nut van SEO

Waarom kiezen bedrijven voor SEO? 95% van de mensen gebruikt de zoekmachine Google. Elk jaar weer. Door je website te optimaliseren voor Google help je Google om jouw website heel precies te begrijpen. Heb je de SEO goed voor elkaar, dan beloont Google je met een hoge ranking.
Met goede SEO zorg je er zo voor dat jouw website hoog in de ranking van Google komt te staan op kansrijke zoektermen. Een belangrijk voordeel van SEO is dat je ook lange tijd hoog in Google blíjft staan. Een ander voordeel is dat SEO een hoog percentage oplevert. Conversie betekent: de bezoeker voert de actie uit die je graag wilt, bijvoorbeeld: het kopen van je product of het afnemen van je dienst.
SEO is de beste manier om te bouwen aan online succes en om blijvend succes te halen.

  • SEO zorgt voor lange termijn resultaat
  • Voor SEO is een beperkte investering nodig
  • SEO levert een ongelimiteerd aantal websitebezoekers op zonder extra betaling
  • Hoog conversie percentage: (be)zoekers klikken 6x vaker op organische (SEO) zoekresultaten

Waarom Adwords?

In de sport lever je een topprestatie nooit direct na een paar keer trainen. Bij SEO is dat vergelijkbaar. Met SEO in de top van Google ranken heeft altijd even wat tijd nodig.
Wil je naast doelgericht bouwen aan je rankings ook direct vanaf dag 1 bezoekers op je website hebben? Of lever je bijvoorbeeld een product waar ineens een hype op zit en wil je direct meedoen? Dit soort situaties zijn geschikt om Adwords in te zetten. Er zijn uiteraard meer redenen om te kiezen voor Ads.

Overweeg jij om te kiezen voor Adwords?

  • Eigenaar BrownFish Folkert Visser: SEO en SEA expert & Conversie specialist

  • Eigenaar Folkert Visser is auteur op de beste Online Marketing platformen, o.a. bij Frankwatching