Blog
Home/Blog/

Omzet verhogen met €150.000 door slechts 1 aanpassing

Uw website levert te weinig omzet op? Of u weet zelfs helemaal niet wat uw website u oplevert. Herkent u dit? De hoogste tijd om uw website eens onder de loep te nemen. Vaak kunnen kleine aanpassingen al het verschil maken. En zo flink de omzet verhogen. Neem nu één van onze klanten in de reisbranche. Te weinig omzet [...]

95% van ondernemers loopt omzet mis met website

ZWOLLE - Elke ondernemer weet dat je je bedrijf en je product of dienst onder de aandacht moet brengen van je doelgroep. Dat de bedrijfswebsite voor veel leads en verkoop kan zorgen hebben ondernemers soms ook nog wel gehoord. Toch is in 95% van de gevallen de bedrijfswebsite van ondernemers daar helemaal niet op ingericht. Hoeveel online bezoekers had [...]

Van http naar https met SSL het complete stappenplan!

Je website heeft inmiddels goede rankingposities in Google op verschillende zoekwoordcombinaties. Nu ga je over van http naar https met ssl-certificaat. Moet je dan rekening houden met verlies op het gebied van je mooie SEO-posities? Nee, zeker niet! Maar dan moet je de migratie naar ssl, wel correct uitvoeren! Om fouten en problemen te voorkomen heb ik het complete [...]

SEO Scan tools en charlatans

Een ondernemer benadert ons met de vraag om ons advies te geven in een 'niet te missen kans'. Deze ondernemer heeft een MKB bijeenkomst bijgewoond en 'een geweldige SEO scan tool' gezien. De tool maakt een SEO scan van een website en geeft aan welke verbeteringen er op SEO gebied (= Zoekmachine Optimalisatie) moeten worden doorgevoerd. Handig, toch? En [...]

Cialdini, verkooptechnieken en conversie, AIDA-model en YouBeDo

Mijn vader, inmiddels gepensioneerd, komt uit een ondernemersgezin en is een rasechte verkoper. Hij is iemand die aan een Eskimo nog een ijskast verkoopt. Onbewust gebruikt hij verkooptechnieken zoals die prachtig worden beschreven door Cialdini. Nog steeds zet hij voor verschillende goede doelen zijn verkooptalent regelmatig in bij de verkoop van spullen en producten op markten. Elke keer weer [...]

KPI’s voor het succes van je Online Marketing?

Een van mijn (toen-nog-niet)klanten vroeg mij of ik vond dat hun bedrijf op koers lag, of anders in ieder geval of ze goed bezig waren. Op zich een hele logische vraag, alleen aan de verkeerde persoon gesteld.

Niet dat ik niet over de vaardigheden beschik om voortgang vast te stellen. Nee, integendeel. Alleen als ik de vakantiebestemming niet ken, dan is het ook niet heel erg logisch mij te vragen of men nog op de route naar de vakantiebestemming zit.

Mijn tegenvraag was even simpel als direct: “Wat is jullie bedrijfsdoelstelling voor de komende 3 jaar?” En toen was het stil. Heel stil....

AIDA-model gevaarlijk verleidelijk. Ook voor jou?

Ben jij gevoelig voor verkooppraatjes? Niet? Nou, zeer waarschijnlijk meer dan je nu denkt. Zonder dat je het weet ben je al vaak meegenomen in de fases van het AIDA-model. Verkopers van auto’s, wasmachines, televisies e.d. gebruiken verkooptechnieken die hun uitwerking niet missen. Hoe? De technieken van verkopers De verkoper trekt jouw aandacht met een positieve opmerking of kwinkslag [...]

Concrete SEO & Conversie. Succesvolle website in 20 stappen (deel 3)

In Succesvolle website in 20 stappen [deel 1] heb je stapsgewijs je Business Strategy vorm gegeven. Met behulp van Toptaken. Succesvolle website in 20 stappen [deel 2] heb je doelbewust en gestructureerd je WebStrategy bepaald. De hoogste tijd om je WebStrategy om te zetten in keiharde concrete SEO & Conversie. Hey ho let’s go! [...]

Toptaken. Succesvolle website in 20 stappen (deel 2)

In Succesvolle website: in 20 stappen naar je succes [deel 1] heb je stapsgewijs je Business Strategy vorm gegeven. Nu wordt het tijd om je website hierop aan te laten sluiten. Dat doen we door toptaken nadrukkelijk en heel aanwezig in je website op te nemen. Aan de hand van de volgende stappen gaat dat [...]

Succesvolle website in 20 stappen (deel 1)

Succesvolle website? Het maken van een website is ontzettend gemakkelijk. Zeker met de tools van tegenwoordig: vaak is technische kennis niet eens meer nodig. Er zijn dan ook enorm veel bedrijven die een website voor je willen maken. De vraag is of je een website wilt die informatie verstrekt of dat je juist een website [...]