Web Analytics

Online marketingstrategie

Online marketingstrategie is de strategie oftewel het plan waarbij organisaties Internet Marketing (ook wel Online Marketing of E-Marketing genoemd) inzetten om online diverse doelen te halen. Door het strak neerzetten van de Online marketingstrategie weet bijv. een bedrijf waar online de kansen liggen. Op die manier kunnen deze kansen op online gebied zo optimaal mogelijk worden benut.

Internet Marketing is het middel waarmee de Online marketingstrategie wordt neergezet en waarmee de doelen bereikt kunnen worden. Wat is Internet Marketing volgens BrownFish? Internet Marketing is de marketing waarbij de Business Strategy, de commerciële strategie van een bedrijf door middel van internet wordt gerealiseerd en ondersteund.

Bij BrownFish kiezen we in de definitie bewust voor ‘realiseren én ondersteunen’. Enerzijds omdat de website als zelfstandig verkoopkanaal moet fungeren. M.a.w. de website haalt zelf leads en klanten binnen (door o.a. slimme, strategische SEO en Conversie).
Anderzijds moet de website ondersteunend zijn aan de complete Sales Strategy. Het verhaal van medewerkers (accountmanagers, verkopers, directeuren, servicedeskmedewerkers enz.), maar ook bijvoorbeeld Emailmarketing, Blog, AdWords, fysieke advertenties etc. moet kloppen met dat wat op de website te vinden is. Een heldere, haalbare en strategisch goed doordachte Online marketingstrategie is dé kans op online succes.

Het OGSM voorbeeld (deel 2)

We pakken de draad, zoals gezegd, weer op bij Goal 3 en 4. Daarna gaan we natuurlijk door naar de concrete 'Strategies' en 'Measures'. Tot slot vind je het complete OGSM plan op 1 A4-tje en lees je, zoals beloofd ;-), of mijn persoonlijke goede voornemen wel, niet of deels is geslaagd. Mijn OGSM bedrijfsplan ook graag op 1 [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: Online marketingstrategie|Tags: , |

Het OGSM voorbeeld (deel 1)

Met dit OGSM voorbeeld laat ik je zien hoe je een OGSM maakt en hoe je ‘m scherp maakt. Een handige vingeroefening om direct én concreet mee aan de slag te kunnen gaan. Want met een scherp OGSM plan in handen maak jij jouw bedrijf of organisatie tot een succes. In mijn eerste OGSM-artikel, gepubliceerd op Online Marketing platform Frankwachting.com, [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: Online marketingstrategie|Tags: , |

Online Marketeer: in 3 concrete stappen succesvol

Jij wilt een Online Marketeer aan boord die jou leads en daarmee werk gaat opleveren. Want je bent er inmiddels achter: Online Marketing is in deze tijd broodnodig om 'het' te maken. En ik kan je melden: je bent goed bezig! Want Online Marketing kan inderdaad voor jou hét verschil gaan maken tussen slagen of falen in de (online) [...]

95% van ondernemers loopt omzet mis met website

ZWOLLE - Elke ondernemer weet dat je je bedrijf en je product of dienst onder de aandacht moet brengen van je doelgroep. Dat de bedrijfswebsite voor veel leads en verkoop kan zorgen hebben ondernemers soms ook nog wel gehoord. Toch is in 95% van de gevallen de bedrijfswebsite van ondernemers daar helemaal niet op ingericht. Hoeveel online bezoekers had u [...]

KPI’s voor het succes van je Online Marketing?

Een van mijn (toen-nog-niet)klanten vroeg mij of ik vond dat hun bedrijf op koers lag, of anders in ieder geval of ze goed bezig waren. Op zich een hele logische vraag, alleen aan de verkeerde persoon gesteld.
Mijn tegenvraag was even simpel als direct: “Wat is jullie bedrijfsdoelstelling voor de komende 3 jaar?” En toen was het stil. Heel stil [....]

AIDA-model gevaarlijk verleidelijk. Ook voor jou?

Ben jij gevoelig voor verkooppraatjes? Niet? Nou, zeer waarschijnlijk meer dan je nu denkt. Zonder dat je het weet ben je al vaak meegenomen in de fases van het AIDA-model. Verkopers van auto’s, wasmachines, televisies e.d. gebruiken verkooptechnieken die hun uitwerking niet missen. Hoe? De technieken van verkopers De verkoper trekt jouw aandacht met een positieve opmerking of kwinkslag [...]

Succesvolle website (3): concrete SEO & Conversie

In Succesvolle website in 20 stappen deel 1 heb je stapsgewijs je Business Strategy vorm gegeven. Met behulp van Toptaken. Succesvolle website in 20 stappen deel 2 heb je doelbewust en gestructureerd je WebStrategy bepaald. De hoogste tijd om je WebStrategy om te zetten in keiharde concrete SEO & Conversie. Hey ho let’s go! […]

Toptaken. Succesvolle website in 20 stappen (deel 2)

In Succesvolle website: in 20 stappen naar je succes [deel 1] heb je stapsgewijs je Business Strategy vorm gegeven. Nu wordt het tijd om je website hierop aan te laten sluiten. Dat doen we door toptaken nadrukkelijk en heel aanwezig in je website op te nemen. Aan de hand van de volgende stappen gaat dat [...]

Succesvolle website in 20 stappen (deel 1)

Succesvolle website? Het maken van een website is ontzettend gemakkelijk. Zeker met de tools van tegenwoordig: vaak is technische kennis niet eens meer nodig. Er zijn dan ook enorm veel bedrijven die een website voor je willen maken. De vraag is of je een website wilt die informatie verstrekt of dat je juist een website [...]

Ga naar de bovenkant