Web Analytics

Conversie

Alle Kennisbank artikelen over conversie

Wat is Heatmap?

Een heatmap heet ook wel een warmtebeeld. Een heatmap is een meetresultaat uit een onderzoek wat je met eye-tracking doet. Het geeft de delen van het scherm weer waar de blik van de bezoeker naar toe ging en de meeste aandacht trok. De heatmap laat ook zien hoe láng de bezoeker naar een plek op bijv. een webpagina heeft [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Eye-Tracking?

Eye-Tracking is een onderzoek waarmee je meet waar iemands naar kijkt, waar z’n blik op is gericht. Met een eye-tracker meet je de oogbeweging en de stand van het oog. Deze methode is goed in te zetten om de effectiviteit en gebruiksvriendelijkheid van een website te testen. Je kunt precies zien welke onderdelen van een pagina de aandacht trekken [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is CPT – Cost per Thousand / CPM – Cost per Mille?

De Cost per Thousand (CPT) of Cost per Mille (CPM, waarin de ‘M’ staat voor het Latijnse duizend) is de prijs die je voor je advertentie betaalt per 1000 vertoningen. Het gaat hierbij om advertenties in allerlei media, zoals kranten, tijdschriften, televisie, radio en online advertenties. De CPM of CPT is de maatstaf om te meten wat de kosten [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is CPS – Cost per Sale?

De Cost per Sale (CPS) is een tarief dat je betaalt voor een advertentie waarbij de werkelijke verkopen leidend zijn. Je betaalt pas voor je advertentie als er een verkoop heeft plaatsgevonden nadat er op de advertentie is geklikt. De CPS heet ook wel PPS, Pay per Sale, oftewel betalen per verkoop. Het is niet gelijk aan de Cost [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is CPI – Cost per Impression?

De Cost per Impression (CPI) is een tarief dat je betaalt per vertoning. De CPI kun je zowel voor advertenties als voor webpagina’s uitrekenen. Elke keer dat een bezoeker je advertentie te zien krijgt, telt dit als 1 view, 1 vertoning. Je betaalt dus een tarief per weergave, ook als de bezoeker niet op de advertentie klikt. Een andere [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is CPL – Cost per Lead?

De Cost per Lead (CPL) geeft aan wat de kosten van een onlineadvertentie zijn, waarbij je betaalt voor elke lead, dus niet voor elke klik. Een lead ligt tussen een bezoeker en een klant in. Het gaat om een potentiële koper, maar deze heeft nog niet concreet een aankoop gedaan. Dat betekent dat een bezoeker zich bijvoorbeeld heeft ingeschreven [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is CPC – Cost per Click?

De Cost per Click (CPC) geeft aan wat de kosten zijn van een onlineadvertentie waarbij je niet voor de advertentie zelf betaalt, maar voor elke klik die je erop krijgt. Met CPC betaal je dus voor wat het oplevert en niet voor de zichtbaarheid. De advertentie kan bijvoorbeeld bestaan uit een banner, een beeldadvertentie, een link of een tekstadvertentie. [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is CPA – Cost per Action?

De Cost per Action (CPA) oftewel ‘bedrag per actie’ geeft aan wat de kosten zijn van een bepaalde actie van een (website)bezoeker. Die actie is meestal een vorm van conversie. De bezoeker koopt iets, of vraagt iets aan, bekijkt iets, etc. De adverteerder betaalt hierbij dus een bedrag per actie. Dit gaat om een vorm van Internet Marketing en [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Conversion Rate?

Het conversiepercentage, of Conversion Rate, is het percentage succesvolle conversies ten opzichte van het totaal aantal bezoekers van je website. Het geeft aan hoeveel klikken tot een resultaat leiden, zoals een aankoop, aanvraag, bestelling, inschrijving etc. De conversieratio geeft dus het percentage bezoekers aan dat je website omzet in effectieve conversies. Haal ook een hoge Conversion Rate en [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Conversietracking?

Onder conversietracking vallen alle systemen, waarbij je gegevens verzamelt over conversie. Dit gebeurt in percentages en aantallen. Je kunt alle transacties die je bezoekers doen meten, zoals aankopen, downloads, ingevulde formulieren, telefoontjes, etc. Dit kun je bijvoorbeeld bijhouden via Adwords of Google Analytics. Daarmee kun je dan meteen meten hoeveel bezoekers je gemiddeld nodig hebt om een conversie te [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |
Ga naar de bovenkant