Conversie
Home / Kennisbank / Conversie

Conversie

Alle Kennisbank artikelen over conversie

Wat is SEM?

SEM staat voor Search Engine Marketing. Oftewel Zoekmachine Marketing. Dit omvat zowel SEO (= Search Engine Optimization = zoekmachine optimalisatie) als SEA (= Search Engine Advertising: zoekmachine adverteren). Wat is het doel van SEM? Om websites beter vindbaar te maken heb je SEM nodig. D.m.v. SEO en/of SEA zorg je er voor dat er zoveel mogelijk bezoekers [...]

Wat is Responsive Webdesign?

Bij Responsive Webdesign houd je bij het ontwerpen en bouwen van je website rekening met verschillende soorten apparaten. Je past de vormgeving van je website aan op het scherm en de browsermogelijkheden van de bezoeker. Daarmee hoef je geen aparte websites te ontwerpen voor bijvoorbeeld computers, laptops, tablets en mobiele telefoons. Het voordeel van Responsive Webdesign is [...]

Wat is Long Tail?

Long tail beschrijft het verschijnsel dat door de opkomst van internet er meer aanbod komt van producten dan enkel die producten die erg goed lopen. Webwinkels halen nu een groot deel van hun omzet uit de verkoop van een paar producten uit de staart van de omzetcurve. Die producten zijn dan verre van populair en zouden normaliter niet worden [...]

Wat is een Landingspagina?

Een landingspagina is een pagina op je website die erop gericht is om de bezoeker meteen de informatie te bieden die hij zoekt. Het doel ervan is ook om conversie te genereren, dus dat de bezoeker klant wordt. De bezoeker komt binnen via een zoekopdracht of via een advertentiecampagne of specifieke aanbieding, die hem naar die pagina stuurt. Ook [...]

Wat zijn Interne Links?

Interne Links zijn links die van de ene pagina van een website naar een andere pagina van dezelfde website verwijzen. De links kunnen in het navigatiemenu staan, maar ook in de tekst van je pagina of in de footer. Als je ze in de tekst gebruikt, zet ze daar dan op een logische manier in. Gebruik bijvoorbeeld een kernwoord [...]

Wat is Drupal?

Drupal is een web content management platform. ICT-professionals, websiteontwikkelaars en businessmanagers kunnen met Drupal content management inzetten om hun online platformen te verbeteren. Het wordt gebruikt om diverse website en weblogs te beheren. Drupal is een open source CMS, welke is ontwikkeld in de programmeertaal PHP. Met Drupal kun je een complexe website maken, met [...]

Wat is Content Marketing?

Bij Content Marketing is het centrale begrip content: oftewel de inhoud. Het gaat er bij Content Marketing om dat je via de inhoud je prospects of klanten waardevolle informatie biedt die hen helpt betere keuzes te maken. Dat doe je dus zonder direct je product of dienst te promoten. Uiteindelijk is het doel dat men je als een waardevolle [...]

Wat is Content?

Content betekent letterlijk inhoud. Het is de verzamelnaam van informatie de je online met elkaar kunt delen, waarbij het kan gaan over geschreven tekst, maar ook over beeld en geluid. Denk daarbij aan video’s, geluidsfragmenten, foto’s, schema’s en infographics. Content kun je op diverse plekken delen: op een website, op social media, of op een blog. Een [...]

Wat is Concurrentieanalyse?

Een concurrentieanalyse is een onderzoek waarbij je kijkt naar de omgeving waarin een organisatie opereert en dan vooral naar de concurrenten die zich in dezelfde markt begeven. Met de concurrentieanalyse kun je je kansen vergroten. Je speelt in op de sterke punten en kunt jouw product of dienst net wat interessanter maken. Stappen van een concurrentieanalyse Beschrijven [...]

Wat is een Bestemmingspagina?

Een bestemmingspagina is een pagina waarop de bezoeker jouw website binnenkomt. Het is de eerste pagina die de bezoeker ziet. Dat kan de homepagina zijn, maar hoeft niet. De bestemmingspagina moet bezoekers vasthouden en verleiden tot conversie. Verschil Bestemmingspagina en Landingspagina Het verschil tussen een bestemmingspagina en een landingspagina is soms niet duidelijk. Een landingspagina is een [...]