Web Analytics
SEO
Home / FAQs / SEO

SEO

Alle Kennisbank artikelen over SEO

Wat is Zoekmachine Reputatie Management (SERM)?

SERM, Search Engine Reputation Management of Zoekmachine Reputatiemanagement is het sturen van je zoekresultaten om je online reputatie te beïnvloeden. Met zoekmachine reputatiemanagement beïnvloed je wat er getoond wordt in de zoekmachines over jou, je bedrijf, je producten of diensten. Op deze manier kun je zoekmachines voorzien van positieve berichtgeving wat je reputatie en daarmee dus bijv. je verkoop [...]

Door |Categorieën: |

Wat is Topleveldomein / TLD?

TLD staat voor Top Level Domain, oftewel topleveldomein: hoogste-niveaudomein. Dit is de extensie aan het eind van een domeinnaam, de letters na de laatste punt. Bij www.brownfish.nl is dit bijv. ‘nl’. Vaak is die extensie gekoppeld aan een land bijvoorbeeld .nl (Nederland) of .de (Duitsland), maar er zijn ook andere, algemene extensies zoals bijv.: ‘.com’, ‘.eu’ of ‘.net’. [...]

Door |Categorieën: |

Wat is Semantische Zoekmachine?

Semantiek is de wetenschap die zich bezighoudt met de betekenis van symbolen in taal. Een semantische zoekmachine bekijkt de hele context waarin het zoekwoord (keyword) zich bevindt. Dus niet alleen de specifieke term, maar het geheel, de hele zin, de alinea en de pagina van het zoekwoord (of een synoniem ervan). De semantische zoekmachines geven dus betekenis aan woorden [...]

Door |Categorieën: |

Wat is Mobile First Webdesign?

Mobile First Webdesign heeft mobiele apparaten zoals bijv. Ipads en smartphones, als uitgangspunt bij het ontwerpen en bouwen van websites. Het gaat hierbij om responsive websites. Dit zijn websites die ‘meebewegen’ met het formaat van het apparaat waarop de website getoond wordt. In het geval van Mobile First webdesign wordt het ontwerp van een website die weergegeven wordt op [...]

Door |Categorieën: |

Wat is Meta-informatie?

Meta-informatie staat voor informatie over informatie. Oftewel meta-informatie zijn overkoepelde data. In metadata kan bijvoorbeeld staan waar de informatie is opgeslagen, wie de informatie heeft geschreven, het tijdstip waarop de informatie is gemaakt enz. Op deze manier kun je informatie makkelijker terugvinden in bijv. databases. Het is de context die nodig is om de informatie beter vindbaar, herbruikbaar en [...]

Door |Categorieën: |

Wat zijn Heading Tags?

Een header tag of headings, zijn de koppen van een contentpagina. Dit is wat anders dan een head-tag. Een head-tag staat bovenin HTML en komt op iedere pagina terug. Een heading is een andere tag, waarmee je dus een kop of sub-kop aangeeft. Je gebruikt een heading-tag om structuur aan te brengen in je content. Bezoekers en zoekmachines kunnen [...]

Door |Categorieën: |

Wat is Geo-Targeting?

Bij Geo-targeting hou je bij het plaatsen van onlineadvertenties rekening met de locatie van de bezoeker. Wanneer je als adverteerder alleen potentiële klanten in je eigen gebied wilt bereiken kun je de content je advertentie hierop aanpassen. Je kunt je richten op landen, provincies, steden of postcodes. Bij Geo-targeting, of locatie-targeting maak je gebruik van bijv. de IP-adressen van [...]

Door |Categorieën: |

Wat is Evergreen Content?

Een Evergreen kun je vertalen met een ‘gouwe ouwe’, iets wat jarenlang populair blijft. Evergreen Content kun je dan ook beschouwen als content van je website die jarenlang actueel en relevant blijft. Het is blijvend interessant voor je doelgroep en daarmee ook voor zoekmachines als Google. Dit kan zelfs jaren nadat je de content hebt gepubliceerd meehelpen bij je [...]

Door |Categorieën: |

Wat is Comment Spam?

Comment Spam is een techniek die valt onder black hat SEO. Bij deze methode worden reacties automatisch geplaats op websites en weblogs. Wanneer je kunt reageren op artikelen, wordt bij comment spam vaak een link naar een website toegevoegd. De comment spammer hoopt hiermee dat hij beter gevonden zal worden in de zoekmachines. De spammer maakt vaak een zogenaamd [...]

Door |Categorieën: |

Wat is Cloaking?

Cloaking is een vorm van zoekmachineoptimalisatie die valt onder black hat SEO. Je zorgt ervoor dat de zoekmachines een geoptimaliseerde pagina te zien krijgen, terwijl de bezoekers andere content zien. Hiermee misleidt je enerzijds de zoekmachines, waardoor je hoger in de zoekresultaten kunt verschijnen. Anderzijds misleid je ook je bezoeker, doordat deze een bepaalde verwachting heeft van de landingspagina. [...]

Door |Categorieën: |
Ga naar de bovenkant