SEO

SEO

Alle Kennisbank artikelen over SEO

Wat is Noindex?

Noindex is een code die je kunt meegeven aan een webpagina, zodat deze niet wordt geïndexeerd door de zoekmachines. Deze wordt gebruik voor pagina’s met weinig of geen waarde voor de bezoeker of voor Google. Deze wil je niet in de zoekresultaten laten terugkomen. Er wordt wel waarde toegekend aan de inkomende en uitgaande links op deze pagina’s en dus [...]

Wat is Nofollow?

Nofollow is een code die je kunt meegeven aan een hyperlink. Het zorgt ervoor dat een zoekmachine de link niet meeneemt in het algoritme voor het rangschikken van zoekresultaten. Zoekmachines gebruiken links om nieuwe pagina’s te vinden en van die links de autoriteit te bepalen. Een link is een signaal dat de pagina de moeite waard is. Maar soms [...]

Wat is Mobile Responsive?

Wanneer je website responsive is, betekent dat dat je website zich aanpast aan het scherm van de bezoeker van je website. Mobile Responsive betekent dan dat je website zich aanpast wanneer je bezoeker met een mobiel apparaat je website bekijkt. Een Mobile Responsive website herkent de volgende zaken: het apparaat dat wordt gebruikt, de grootte en breedte van het [...]

Wat is Mobile Adaptive?

Wanneer je website Mobile Adaptive is, past deze zich aan aan het scherm van een mobiel apparaat. Adaptive webdesign houdt rekening met het apparaat waarop de website bekeken wordt en met de functionaliteiten van dat apparaat zoals schermresolutie, camera, GPS verbinding, snelheid, etc. Bij Mobile Adaptive kun je ervoor kiezen om specifieke content al dan niet anders [...]

Wat zijn Metatags?

Metatags zijn codes in webpagina’s die sleutelwoorden, omschrijvingen en andere (niet zichtbare) informatie bevatten voor zoekmachines. De zoekmachines kunnen nemen deze metatags vaak letterlijk over en kunnen de pagina’s hierdoor beter vinden. Voorbeelden van belangrijke metatags zijn titel, description en zoektermen. De meta-description wordt vaak getoond in Google als een korte beschrijving van de pagina. Als je [...]

Wat is Long Tail?

Long tail beschrijft het verschijnsel dat door de opkomst van internet er meer aanbod komt van producten dan enkel die producten die erg goed lopen. Webwinkels halen nu een groot deel van hun omzet uit de verkoop van een paar producten uit de staart van de omzetcurve. Die producten zijn dan verre van populair en zouden normaliter niet worden [...]

Wat is Local SEO?

Local SEO is gerelateerd aan Local Search. Met local SEO zet je diverse tactieken en activiteiten in die je lokale zichtbaarheid vergroten. Je optimaliseert je website of andere online activiteiten zodanig dat ze hoog scoren bij lokaal georiënteerde zoektermen. Daarmee wordt je website beter en meer zichtbaar dan een site die hetzelfde aanbiedt maar die niet in de buurt [...]

Wat is Local Search?

Bij Google Local Search gaat het erom dat je erop inspeelt dat je website gevonden wordt voor de zoekopdrachten uit jouw omgeving. Mensen gebruiken vaker hun mobiele telefoon en zoeken locaties in hun nabijheid. Ook via spraakgestuurde opdrachten probeert Google de locatie van de zoeker te koppelen aan de getoonde zoekresultaten. Het is dus zaak dat je via SEO [...]

Wat is Linkwaarde?

De linkwaarde geeft aan welke waarde een URL heeft voor een zoekmachine en zegt iets over hoe belangrijk en relevant de website is. Die waarde kan echter niet worden een uitgedrukt in een specifiek getal en wordt bepaald door verschillende factoren. Het aantal inkomende links: hoeveel webpagina’s linken naar de pagina in kwestie. Dat kunnen externe en interne links [...]

Wat is Linkruil?

Bij linkruil spreken twee bedrijven af om op hun websites naar elkaar te linken. Op deze manier verwerf je meer externe links en zou je een betere positie in de zoekresultaten kunnen bemachtigen. Een natuurlijke manier van linkruil is het best. Zo kun je bijvoorbeeld een gastblog ergens schrijven en op die manier naar je website verwijzen. [...]