Blog
Home / Blog / Online marketingstrategie / Online Marketeer: in 3 concrete stappen succesvol

Online Marketeer: in 3 concrete stappen succesvol

Online marketeerJij wilt een Online Marketeer aan boord die jou leads en daarmee werk gaat opleveren. Want je bent er inmiddels achter: Online Marketing is in deze tijd broodnodig om ‘het’ te maken. En ik kan je melden: je bent goed bezig! Want Online Marketing kan inderdaad voor jou hét verschil gaan maken tussen slagen of falen in de (online) markt. Máár……wees verstandig én goed voorbereid. Kies de juiste route en trap niet in de valkuilen die op de loer liggen!

Een duizendpoot als Online Marketeer?

We gaan even uit van dé jackpot. Het zou mooi zijn iemand te vinden, die heel veel of misschien zelfs wel álles van het benodigde Online Marketing takenpakket kan oppakken. Alle taken onder de verantwoordelijkheid van één persoon. Een Online Marketeer, die verstand heeft van WordPress, en die je zelfs wel een WordPress goeroe mag noemen. Deze persoon weet hoe webdesign werkt en kan daarmee uit de voeten.

Iemand die alle ins en outs kent m.b.t. verandermanagement, implementaties én een echte ontwikkelaar is. Daarnaast heeft deze persoon zijn sporen verdiend in marketingcampagnes op Social Media gebied, zoals bijv. Twitter en Facebook. En ook m.b.t. SEA weet deze persoon van wanten.

Maar zéker moet deze persoon goed verstand hebben van SEO, het liefst specialist zijn op dit gebied, want het is immers erg belangrijk dat je website goed gevonden wordt in Google! En Conversie mag in het portfolio van de gezochte Online Marketing specialist ook zéker niet ontbreken. Want dat levert je concrete leads op!

En als deze persoon dan toevallig ook nog handig is in het schrijven van blogs, overweg kan met Adobe en evt. events kan organiseren. Tja, dan zou je toch gek zijn als je deze persoon niet direct in dienst zou nemen ;-)…..!

Valkuilen voor ondernemer

E.e.a. wordt zo natuurlijk een beetje zwart/wit gesteld, maar toch zien we deze profielen regelmatig voorbij komen m.b.t. een Online Marketing specialist. En ook heel begrijpelijk natuurlijk. Heel logisch dat je als ondernemer graag zoveel mogelijk zaken gedekt wilt hebben in één persoon. Online marketing is immers een heel specifiek vakgebied en daar heb je een echte expert voor nodig. Dat doe je er zelf niet zomaar even ‘bij’.

Online marketing is ook best breed. Al de bovengenoemde taken ráken uiteindelijk natuurlijk wél aan de Online Marketing. Maar goed, even reëel gezien, is de kans behoorlijk klein, zo niet onmogelijk, dat je iemand vindt die op elk van bovengenoemde gebieden een expert is, dus voor jou alles eruit kan halen wat erin zit………
En het mooiste: het is nog niet eens nodig ook!! Want om het goed te doen in de online markt moet je terug naar de basis.

Stap 1: de basis voor hoog leadrendement

Een hoog leadrendement heeft als basis een goed doordacht en slim strategisch plan. Je bepaalt eerst de missie en visie voor je bedrijf zodat er een solide fundering ontstaat om op verder te bouwen. Daarna is het belangrijk een resultaatgerichte koers te bepalen. Een heel goed hulpmiddel daarbij is het OGSM. Daarmee kun je jouw plannen ‘SMART’ (dus meetbaar) maken.
En dat is erg belangrijk! Want als je iets wilt bereiken is het essentieel om je plannen heel concreet te maken. Door ze concreet en praktisch ‘op papier’ te zetten, zijn ze daarna veel makkelijker uit te voeren. En dat is waar je voor gaat toch? Dromen en plannen die werkelijkheid worden!
Het OGSM te vullen is best lastig. En dan is het goed en fijn als iemand met verstand van zaken met je meekijkt en met je meespart. Neem hierover gerust contact op met BrownFish. BrownFish heeft zich nl. gespecialiseerd op het stuk van de Online Marketing waarmee je heel effectief heel hoog leadrendement haalt. En deze eerste stap: het strategische plan is daarin onontbeerlijk!

Stap 2: vervolgacties voor succes met je online marketing

Goed, het strategische plan is er inmiddels gekomen, daar gaan we even van uit. Van daaruit ga je allerlei acties ondernemen. Eén van de belangrijkste acties is het laten maken van een sterke (nieuwe) design website. Met de focus op SEO en Conversie. Daarmee zet je de basis heel stevig neer. Deze professionele website haalt leads voor je binnen, maar ondersteunt door z’n kracht óók jouw verkoopverhaal naar je klanten toe. Immers, waar je bedrijf voor staat is nu helder door het OGSM en je sterke website sluit daar nu naadloos op aan! Hóe overtuigend kun je zijn :-)……!

Stap 3: het échte verschil maken doe je zo

Wat je nu nog moet doen om hoog leadrendement te kunnen halen is je website aanvullen met strategische blogs. Dit werkt nl. versterkend op verschillende gebieden. En daarnaast moet er continu doelgericht gewerkt worden aan en gepusht worden op de gestelde doelen (KPI’s). Dan gaat je leadrendement zéker weten omhoog en haal je hoge rendementen uit je website op online gebied.
Je draait méé in de online markt! Top! Want dat was je doel.

Kostenplaatje

Je kúnt kiezen voor de duizendpoot op Online marketing gebied, zoals in het begin van deze blog beschreven. De duizendpoot die alle facetten van de online marketing (en evt. ‘bij’-zaken zoals ontwerpen, organiseren ed. ;-)) voor je gaat regelen.
Houd er dan wel rekening mee dat het even gaat duren voordat je deze persoon gevonden hebt, of überhaupt vindt ;-). En realiseer je dat deze persoon dan reëel gezien niet op elk gebied expert kan zijn….…
En reken dan ook op een bepaald kostenplaatje. Want alle marketingtools (zoals bijv. advertenties, SEA (adwords) etc.) kosten uiteraard geld. En als je het goed wilt doen, veel geld. Daarnaast gaat ook de duizendpoot natuurlijk niet voor niets aan de slag……

Online succes met minimale kosten

Je kunt ook kiezen voor de aanpak van BrownFish. Uitstekend betaalbaar en des te effectiever! Want puur door expertise en focus op het strategische plan voor je bedrijf, concreet gemaakt in het koersplan (OGSM) én je sterke website met SEO en Conversie, heb je het grootste deel van de jackpot te pakken! Als er dan nog slimme blogs aan toegevoegd worden én je website wordt continu gestuurd en omhoog gepusht, dan heb je héle grote stappen gezet. Dat is de beste manier om succesvol online te worden.

Uiteraard kun je daarna altijd nog uitbreiden met andere marketingtools en -mogelijkheden. In sommige vakgebieden kan dat ook écht nog toegevoegde waarde hebben. En indien nodig kunnen we dat ook prima voor je regelen.

Maar eerst, terug naar de basis zaken. Terug naar wat écht nodig is om succesvol te zijn. Kies voor de Online Marketeer die expertise en focus heeft op deze basis zaken. Je hebt dan minimale kosten, maar met groots resultaat! En dat is wat je echt zoekt, toch?
BrownFish verbindt zich aan jouw succes en doet niet aan jaarcontracten. Dus als jij geen online succes hebt? Dan is er voor ons geen business. Zo simpel is dat!

Ga ook voor succesvol Internetmarketing: check de aanpak!

Reageer