Marketing
Alle Kennisbank artikelen over marketing
Alle Kennisbank artikelen over marketing
Er is sprake van SMART doelen als je doelen zo concreet mogelijk zijn geformuleerd. Door de SMART-methode te hanteren word je gedwongen om beter over je doelen na te denken en de doelen nog beter te beschrijven. SMART staat voor: Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdgebonden Waarom zijn SMART marketingdoelen nodig? SMART marketing doelen zijn nodig om te [...]
Een sitemap is een lijst waarin alle webpagina's van een website worden genoemd. Waarom heb je een sitemap nodig? De eerste reden waarom je deze nodig hebt is dat het klantvriendelijk naar je bezoekers toe is. D.m.v. een sitemap wordt een bezoeker nl. via een een aantal hoofdcategorieën getoond hoe de website in elkaar zit. Dit geeft [...]
SEM staat voor Search Engine Marketing. Oftewel Zoekmachine Marketing. Dit omvat zowel SEO (= Search Engine Optimization = zoekmachine optimalisatie) als SEA (= Search Engine Advertising: zoekmachine adverteren). Wat is het doel van SEM? Om websites beter vindbaar te maken heb je SEM nodig. D.m.v. SEO en/of SEA zorg je er voor dat er zoveel mogelijk bezoekers [...]
SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising, oftewel Zoekmachine Adverteren. Via een zoekmachine, in de meeste gevallen Google, kun je een advertentie kopen om je website onder de aandacht te brengen van jouw doelgroep. Google heeft hiervoor het advertentiekanaal 'Google Adwords' ontwikkeld, tegenwoordig 'Google Ads' genoemd. Hoe werkt Google Adwords? Google Adwords is een advertentiesysteem dat [...]
Een snippet is de korte omschrijving die een zoekmachine toevoegt aan het zoekresultaat (titel, URL en beschrijving). Een Rich Snippet is een toevoeging aan die standaardresultaten om de zoekresultaten te verrijken. De weergave van die extra informatie is vaak een trigger voor bezoekers om op het zoekresultaat te klikken. Daardoor kan de CTR, doorklikratio, hoger worden en je ranking [...]
Outbound marketing heet ook wel traditionele marketing. Hierbij probeer je de aandacht van potentiële klanten te trekken op momenten en via kanalen die jij geschikt acht. Bij deze manier van marketing ga je zelf actief op zoek naar nieuwe leads. Dit kan erg effectief zijn, maar is over het algemeen duur. Traditionele outbound kanalen zijn bijvoorbeeld radio, tv, kranten, [...]
On Page Optimalisatie heeft ermee te maken dat je de zichtbare content van iedere pagina op je website optimaliseert. Dat kun je op verschillende manieren doen. Per pagina optimaliseren voor 1 zoekwoord (keyword) Die zoekwoorden moet je dan laten terugkomen in diverse onderdelen van je pagina: Title-tag, Meta-description, URL’s, kopjes in de tekst en de tekst zelf. Zorg ook [...]
Wanneer je website responsive is, betekent dat dat je website zich aanpast aan het scherm van de bezoeker van je website. Mobile Responsive betekent dan dat je website zich aanpast wanneer je bezoeker met een mobiel apparaat je website bekijkt. Een Mobile Responsive website herkent de volgende zaken: het apparaat dat wordt gebruikt, de grootte en breedte van het [...]
Local SEO is gerelateerd aan Local Search. Met local SEO zet je diverse tactieken en activiteiten in die je lokale zichtbaarheid vergroten. Je optimaliseert je website of andere online activiteiten zodanig dat ze hoog scoren bij lokaal georiënteerde zoektermen. Daarmee wordt je website beter en meer zichtbaar dan een site die hetzelfde aanbiedt maar die niet in de buurt [...]
Bij Google Local Search gaat het erom dat je erop inspeelt dat je website gevonden wordt voor de zoekopdrachten uit jouw omgeving. Mensen gebruiken vaker hun mobiele telefoon en zoeken locaties in hun nabijheid. Ook via spraakgestuurde opdrachten probeert Google de locatie van de zoeker te koppelen aan de getoonde zoekresultaten. Het is dus zaak dat je via SEO [...]