SEO consultant nodig?

Win ook met SEO! Laat de SEO consultant je helpen

SEO consultant

Een SEO consultant kan je helpen om jouw website (beter) vindbaar te maken in zoekmachines. Er is meer bezoek nodig op jouw website om online een goede omzet te kunnen maken. Het kan beter. Het móet beter. Je wilt geen kansen meer missen. Méér bezoek is meer kansen op leads en dus meer omzet.

Waarom wordt jouw website niet (goed) gevonden?

Simpelweg: de SEO (zoekmachine optimalisatie) elementen zijn niet goed (genoeg) geïmplementeerd in jouw website. Of zijn misschien zelfs helemaal niet toegepast in je website. Dat gaat ten koste van je Google rankings. Er zijn meer dan 200 SEO elementen, dus er is veel winst te halen.

Denk bijv. aan de juiste zoekwoorden en de juiste doorvoering van deze zoekwoorden in je website. Of het aanpassen van je URL’s. Want misschien laat de URL structuur van je website te wensen over of zijn de URL’s überhaupt niet goed. Zitten er fouten in.

Qua content zijn er ook bijna altijd verbeteringen mogelijk. En daarnaast is er vaak op technisch gebied ook nogal wat te winnen. Kortom, naast deze paar nu genoemde elementen zijn er nog tal van andere waar aan gedraaid kan worden, om je website beter vindbaar te maken.

Waarom SEO zo belangrijk is

Al een aantal jaren is het online gebeuren booming geweest. En sinds de uitbraak van COVID-19 is dat alleen maar méér geworden. Als een doelgroep iets zoekt, gaat dat voor 95% via zoekmachines zoals Google. Google heeft van de 95% zelfs 90% marktaandeel. Om online mee te kunnen doen en omzet te genereren, zal je website dus hoog moeten ranken op de zoekwoorden van jouw business.

Wanneer je niet meedoet in de top, loop je veel klanten en dus veel omzet mis. Onze SEO consultant vergroot je kansen op topposities, door gedegen en effectieve SEO optimalisatie in jouw website. Onze SEO consultant is zeer gedreven om díe posities in Google te bereiken die hij samen met jou voor ogen heeft.

SEO consultants

SEA i.pv. SEO?

Misschien denk je erover om (ook) te kiezen voor SEA. Search Engine Advertising, adverteren in Google via Google Adwords (Google Ads). Als je die overweging hebt, dan kies je voor een wezenlijk andere route dan die van SEO.

Bij SEO ga je voor organisch resultaat in Google, bij SEA kies je voor betaald resultaat. Het verschil tussen SEO en SEA zit ‘m er ook in dat SEO een investering is voor de lange termijn. Terwijl SEA een korte termijn investering is.

Kritische vragen stellen

Wanneer je serieus overweegt voor SEA te gaan, dan is het goed jezelf af te vragen, of je website daar wel klaar voor is. Is je website ingericht op de doelgroep die je voor ogen hebt? Zijn daarop gebaseerd de juiste zoekwoorden in je website verwerkt? Zit je website qua logica goed in elkaar, zodat bezoekers makkelijk kunnen vinden wat ze zoeken? Weet je wat jouw concurrentie doet en onderscheid je je met je website genoeg t.o.v. hen?

Weet je op welke zoekwoorden/producten je met je advertenties het beste op kunt richten om je budget zo goed mogelijk te kunnen benutten? Weet je überhaupt welk budget je nodig hebt om mee te kunnen met je concurrenten en om goede leads binnen te halen?

Gaan de clicks, met je huidige website (zonder (goede)SEO), je dus wel de gewenste leads op leveren? Kortom is je website klaar voor SEA? Zo niet? Dan is elke click een dure zaak, en is je investering weggegooid geld. Zonde!

SEO consultancy

De kracht en voordelen van SEO

Door eerst een solide en stevige SEO-basis in een website neer te zetten, maak je je online kansen aanmerkelijk groter. Ook wanneer je overweegt om op SEA in te zetten.

Doordat onze SEO consultant eerst een uitvoering onderzoek uitvoert, wordt duidelijk waar de grootste online kansen liggen voor jouw online business. Er ontstaat een helder beeld van het benaderen van jouw doelgroep en met welke zoekwoorden en aanpak deze doelgroep aangeboord moet gaan worden.

Je krijgt inzicht in wat concurrenten doen en hoe je daarop in kunt spelen. Je ontdekt of de structuur van je website logisch en goed in elkaar zit zodat bezoekers direct kunnen vinden wat ze zoeken etc.

Zorg, door optimale SEO, dus eerst voor een sterke basis in je website. Daarna kun je daar online perfect op verder bouwen. Bijkomend voordeel is dat je daarmee ook alvast investeert om misschien op de lange termijn SEA weer los te kunnen laten. Optimale SEO zou zomaar genoeg zijn om je online omzet binnen te halen. Je hoeft dan niet meer fors te investeren in het relatieve dure SEA.

Wil je een SEO consultant inhuren?

Organische (SEO) en betaalde resultaten (o.a. SEA)

Onze SEO consultant zorgt voor organische, dus onbetaalde, rankings d.m.v. optimale SEO. Wanneer je in de organische resultaten van Google op de eerste pagina staat met je website, liefst op plaats 1 t/m 5, dan betekent dat automatisch bezoek. Met optimale SEO kun je dat bereiken.

Eén van de voordelen van SEO is simpelweg: geen onverwachte (hoge) investeringen want je kunt uitgaan van een vast voordelig maandelijks bedrag. Je weet exact waar je aan toe bent en komt niet voor verrassingen te staan. SEO is in beginsel de meest voordelige manier van online marketing.

SEA daarentegen is t.o.v. SEO fors duurder. Je betaalt dan niet alleen voor de persoon die de advertenties voor je plaatst en beheert, je hebt daarnaast ook budget voor Google nodig, om je advertenties in te kopen.

Bij SEA geldt: hoe groter de concurrentie, hoe hoger het budget wat je nodig hebt. Je kunt bij SEA simpelweg niet uitgaan van een vast gegeven. De te investeren bedragen zullen steeds wisselen of zoals de ervaring ons leert: verhoogd moeten worden. Budget op of forsere concurrentie? Dan is de keuze eenvoudig: óf meer gaan betalen, óf je website verdwijnt uit de spotlights.

Is SEO zonder SEA genoeg voor een goede omzet?

Meestal is SEO op de lange termijn effectief genoeg om de leads en de omzet binnen te halen die je graag wilt. Mits de SEO uiteraard perfect is neergezet en steeds wordt geoptimaliseerd. In sommige gevallen is het interessant om SEA bij te schakelen. Ook dan kunnen we je prima helpen, vraag er gerust naar.

Wanneer moet je een SEO consultant inhuren?

Je neemt een goede en ervaren SEO consultant in de arm als je écht wilt winnen. Als je de ambitie hebt om je te onderscheiden van anderen en je business te laten groeien. Als je schadelijke SEO-fouten, met inherent daaraan strafpunten van Google, wilt voorkomen. Als je wilt dat je website online een mooie omzet gaat draaien.

Schoenmaker hou je bij je leest. Ieder z’n vak. Onze SEO consultant weet waar hij mee bezig is en heeft z’n skills in al die jaren opgebouwd. Hij weet uit ervaring wat er te halen valt en waar het succes te vinden is. Logisch ook. Hij is dagelijks met het SEO vak bezig. Met veel plezier zal onze SEO consultant ook jouw website onder handen nemen en je website pushen tot jouw optimale online omzet.

Freelance SEO consultant

Wat gaat de SEO consultant precies voor je doen?

Onze SEO consultant begint altijd eerst met grondig onderzoek. Eerst wil hij helder hebben wat jouw doelgroep is en hoe die in elkaar steekt. Misschien heb je je doelgroep al perfect duidelijk en weet je precies waar die zit. Onze SEO consultant neemt die dan uiteraard mee in z’n onderzoek en zal er daarnaast ook z’n eigen licht op werpen.

Misschien heb je ’m nog niet (helemaal) scherp. Onze SEO consultant helpt je dan heel graag en kijkt graag met je mee om de juiste en meest geschikte doelgroep te bepalen.

In stappen de praktische uitvoering

Daarna volgt er nog meer onderzoek. Onderzoek naar je concurrenten en uiteraard naar de zoekwoorden waar het beste op in gezet kan worden met de daarbij behorende zoekvolumes.

Onze SEO consultant bekijkt ook hoe de techniek en de structuur van je website in elkaar zit. Daarna zal hij, in overleg met jou, bepalen wat de meest optimale Online strategie voor jouw business moet gaan worden. Als laatste zal hij z’n bevindingen toepassen in jouw website.

De praktische stappen:

  • Doelgroep onderzoek
  • Zoekwoorden onderzoek en zoekvolume onderzoek
  • Concurrentie analyse
  • Checken website techniek en structuur
  • Online strategie bepalen
  • Optimaliseren SEO elementen in website

Na de eerste SEO-optimalisatie is de monitoring van de voortgang essentieel voor online succes. Upgraden, bijsturen enz. is belangrijk om het uiteindelijke doel te behalen. Dat topresultaat in de Google rankings. Onze SEO consultant laat dus niet los na de eerste SEO-optimalisatie. Hij blijft jouw website maandelijks pushen naar de top. Tot het gewenste resultaat: het vergroten van jouw online omzet.

Word jij ons volgende succesverhaal?

Graag laten we je onze succesvolle cases zien. Zodat je overtuigd raakt van de kwaliteit die we leveren en het online succes wat wij behalen voor onze klanten en uiteraard ook voor onszelf.

Ook voor jou verzorgen we heel graag online succes. Dat je website (beter) gevonden wordt in zoekmachines zoals Google. Meer bezoek op je website, meer kansen op leads en dus meer omzet. Sla de weg van jouw online succes in en zet de eerste stap!

  • Eigenaar BrownFish Folkert Visser: SEO en SEA expert & Conversie specialist

  • ‘succesvol online’: topranking Google op tientallen miljoenen(!) zoekresultaten

  • Eigenaar Folkert Visser is auteur op de beste Online Marketing platformen, o.a. bij Frankwatching