Een title attribute is een omschrijving die meegegeven wordt aan een HTML-onderdeel van een webpagina. Door bijv. over een link te ‘zweven’ met je muis zie je de tekst die bij deze link hoort. Op deze manier kan de bezoeker informatie gegeven worden, op basis waarvan hij kan beslissen of hij deze link gaat bezoeken of niet. Zoals aan afbeeldingen een alt-tag meegegeven kan worden, zo kan aan pagina’s title attributes meegegeven worden.

Mijn advies: mooi laten voor wat het is om 2 redenen:

  1. Google is inmiddels alweer een stuk slimmer geworden in het afleiden waar een pagina over gaat en wat belangrijk is. Deze Title attribute heeft Google dan ook niet echt nodig.
  2. Google gaat, zeker de laatste jaren, steeds meer uit van hoe een bezoeker een webpagina leest. Deze manier van ‘denken’ is het uitgangspunt geworden van Google. Aangezien de Title van links etc. nauwelijks door bezoekers wordt gebruikt is de waarde van de Title Attribute ook verwaarloosbaar geworden.

Vullen kan geen kwaad en mag. Maar het levert je extra werk op en niet of nauwelijks extra SEO-punten.