SEO (zoekmachine optimalisatie) pas na conversieJe doet je best, of de SEO-specialist, webmaster of marketingteam, om d.m.v. SEO je website hoog in de ranking van zoekmachines te krijgen. Na wat inspanningen (de juiste??) lijkt het ook eindelijk te lukken: je webstatistieken laten zien dat je op de gekozen zoekwoorden steeds beter en vaker wordt gevonden.

Haal je weinig leads uit je Website?

Je krijgt inmiddels beduidend meer bezoekers. Dat is mooi! Maar merk je ook verschil in het aantal leads? Neemt met de toenemend aantal bezoekers ook je verkoop zichtbaar toe? We komen veel ondernemers tegen die moeten toegeven dat dit helaas niet het geval is. Hoe komt dat?

Vergelijk het met het verkopen van je huis. Je hebt veel tijd en moeite gestoken in publiciteit m.b.t. de verkoop van je huis. En met succes, want er zijn veel bezichtigingen en ook de open huis is bijzonder druk bezocht. Toch is het huis na enkele weken en maanden nog steeds niet verkocht. Het identieke huis van je buren daarentegen wel.

De oorzaak? De buren hebben het huis het afgelopen voorjaar ‘geoptimaliseerd’. Zowel binnen als buiten is het huis opnieuw in de verf gezet. De tuin van de buren is picobello en strak voorelkaar. Ook binnen is alles keurig ingericht, netjes opgeruimd en ruikt het heerlijk fris.

De koper heeft zelfs de hoge(?) vraagprijs betaald. De buren hebben er dus eerst, (bewust of onbewust) heel slim, voor gezorgd dat de (ver)koopprikkels in orde waren. Pas daarna hebben ze er voor gezorgd dat genoeg mensen het huis kwamen bezichtigen.

Eerst conversie, daarna SEO (zoekmachine-optimalisatie)

Precies zo werkt het met websites. Zoekmachine optimalisatie heeft pas zin als de verkoopfactoren, de conversie dus, goed in de website zijn verankerd. Heb je niets aan conversie gedaan binnen je website? Dan heeft ook SEO niet of nauwelijks zin.

In onze Posts over conversie en conversie-optimalisatie leer je hoe je conversie toepast binnen je website. Heb je vragen voor onze SEO-specialist of wil je gerichte tips voor het verhogen van je Conversie? Of wil je graag advies m.b.t. het verbeteren van je eigen website?

Neem nu contact met ons op